Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sophie - 30 augusti 2010 20:03

Åh, jag är så trött att det känns dödligt. Vill bara lägga mig men ja, det blir iallafall inte så sent ikväll. Upp vid sex imorgon. Sen ska jag sova hos Simon. Åh vad jag saknar honom! Vi har inte träffats sen i lördags morgon. Skönt det ska bli att ta det lugnt. För det hoppas jag att vi ska göra. Att vi bara kan strunta lite i min graviditet. Jag blir så jävla trött av att inte röka, av att vara gravid och av att prata om det hela tiden. Just nu vill jag bara mysa, kolla på TV och ta det jävligt lugnt. Nu ska jag spela lite Harry Potter! Haha. 

Val

Av Sophie - 28 augusti 2010 20:34

Nu är det ju snart val... Jag vet att det är det för att alla pratar om valet. Alla pratar med min om det för att jag är arton. När jag säger att jag inte får rösta blir alla förvånade, väntar på förklaring och sen gå de. Så är det. Eller, nu är det inte så.

Jag måste också välja nu. Det kanske inte är så viktigt för Sverige. Inte lika stort som det politiska valet. men för mig är det ordentligt stort. Jag har ett fem veckor gammalt foster i magen. Min pojkvän, Simon, är pappa. Han vill inte bli pappa än. Jag vill bli mamma. Han lämnar mig (säger han) om jag vill behålla barnet. I viklet fall lägger han sig inte i graviditeten eftersom det endast är mitt val nu. Så..

Jag måste välja honom eller barnet. Allt blir en förlust. Jag mår dåligt och gråter väldigt mycket. 

Av Sophie - 28 augusti 2010 13:31

Graviditet. Just det. 

Av Sophie - 26 augusti 2010 18:22

Idag har det varit en riktigt hektisk dag som alla andra dagar. Först började skolan vid elva, jag sov hos Simon så det var väl lite svårt att komma upp kanske. Sen slutade jag vid kvart över två och hade en läkartid halv tre. Så jag skyndade dit, väntade där i 40 minuter eftersom alla läkare gör allt i slowmotion känns det som. Ja, iallafall så har jag någon slags urinvägsinfektion och har fått pencillin utskrivet. Så nu ska skiten bort! Jag gick till apoteket och köpte en massa mediciner, allt gick på 250 kronor. Hemskt mycket pengar till saker man inte märker att man har köpt!

Sen stressade jag vidare förbi McDonald's och köpte en chicken wrap. Efter det gick jag till min kontaktperson, åt på vägen. Vi kollade på dramatens hemsida om det kanske finns något kul man kan kolla på någon gång. 

Efter det blev jag skjutsad till Simon så nu är jag hos honom. Sen ska jag hem ikväll också. Upp klockan sex imorgon, mm! jag längtar!

Av Sophie - 24 augusti 2010 21:13

Idag har jag haft min första skoldag i årskurs TVÅ. Jag känner mig väldigt dryg eftersom jag är så otroligt mycket mer mogen än alla andra i min klass. Nästan. Ibland känns det så, men så känner väl alla ibland. Dessutom är jag ett år äldre än alla andra. Efter skolan åkte jag direkt till Hässleholm och hade samtal. Det gick bra som vanligt. Pratade mest om mina "problem inför förändringar" och hur jag ska orka ta mig till skolan varje dag i två år till. Det blir svårt, men jag kämpar inför morgondagen! Än så länge är jag rätt så taggad eftersom det är lite nya lektioner jag inte har haft i ettan som jag är lite nyfiken på. Nästa vecka blir antagligen svårare. Jag kämpar! 

Så.. Idag lämnade jag hemmet 06.57 och återvände kl 20.04 Mmm, hektiskt dag, va?

Imorgon lämnar jag förmodligen huset vid ungefär samma tid som idag, men dock återvänder jag inte på något dygn. Jag sover alltså hos Simon imorgon. Mys. 

  

En bild på min underbara sjutton-och-ett-halvt-åriga katt Mimmi.


Och, på tal om min rubrik då. idag är det fem veckor sen förra mensen. Denna har ju inte kommit än och idag kändes det som att jag höll på att få mens men nej. Precis så kändes det för kanske tre dagar sen också. Vad händer?

Av Sophie - 22 augusti 2010 18:38

Idag är jag hemma, mamma och jag har hyrt film och ska fixa lite tacos. Gott!

På tisdag börjar skolan, gud vad jag längtar. Nej, kanske inte. Men det ska faktiskt bli rätt så skönt att komma igång igen. Fast jag lär ju tröttna efter två dagar dock. Men det blir nog skitbra! Bara två år kvar, haha. Fyfan vad lång tid.  

Lägger inte en bild på mig själv! Det var ett tag sen. Jag ska försöka få med lite fler bilder i bloggen.

Av Sophie - 19 augusti 2010 23:03

jag och Simon "diskuterar". Vi pratar lite om att jag ska börja med p-piller nu fastän man ska göra det när man får sin mens. Jag vet att han absolut inte vill ha barn nu och han vet att jag vill ha barn. Så, för att lugna honom ska jag alltså börja knapra piller igen. Jag har lovar honom och mig själv att jag ska göra det. Men varje gång jag har intalat mig till att börja så har det kännts så avlägset. Som att jag redan skulle vara gravid.

Av Sophie - 19 augusti 2010 22:07

Idag har varit stressigt som tusan! Egentligen har det ju inte varit det, det är bara jag som verkar lida av stress även när jag sover.

Jag vaknade iallafall klockan halv ett idag, hade ställt klockan på elva men jag vaknade självklart inte då. Så jag stressade in i duschen och åt frukost, sminkade mig inte. Tog tåget vid två till stan och gick till NUNA (frisör i Växjö) för att plocka bryn och färga bryn och ögonfransar. Första gången jag gör det och mamma var snäll och gav mig ett presentkort på det. Så det var bara att tvinga sig dit, haha. Blev förövrigt skitbra tycker jag, nu när jag har vant mig vid det.

Efter det träffade jag två vänner på stan och jag tittade på när de åt kebab.

Sen åkte jag hem till Simon, min man.

Ja, ikväll kommer min lilla bror hem från Tyskland. Hoppas att han har köpt något åt mig, haha. Antagligen inte.

Imorgon drar jag och vovven hem till Simon heela helgen!


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards