Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sophie - 31 oktober 2010 14:36

Drömmer varje natt nu.. Och inatt drömde jag att jag hade fått reda på att barnet var en liten pojke. Men i drömmen blev jag besviken! jag ville ha en flicka. Egentligen spelar det ingen roll vilken kön bebisen har. Jag bryr mig ju inte. Men i drömmer blev jag riktigt besviken. Helt sjukt. Nu är jag rädd att det är så det kommer bli, jag kommer bli besviken när jag får veta vilket kön den har, även om det inte är förrän barnet föds. Fan så sjukt. Antagligen bara drömmen eftersom jag aldrig ens har tänkt den tanken annars.

Av Sophie - 29 oktober 2010 15:34

Jag har inte tränat överhuvudtaget sen jag blev gravid. Det känns förjävligt. Så nu ska jag ta hunden och gå ut i skogen en runda. Man ska ju inte träna stenhårt när man är gravid heller, så som jag gjorde i somras. Då tränade jag en timme på gymmet varje dag. Nu ska man tydligen träna ungefär varannan dag och inte ta ut sig helt och hållet. Det låter som en jävligt bra plan för jag har blivit så sjukt lat de senaste veckorna. Äter en massa onyttigt och sitter bara still. Mamma och jag pratade om att börja simma också. Jag vet inte.. Än så länge ser jag ju bara extra fet ut och inte speciellt gravid. Kanske kan vänta några veckor tills jag har fått en liten kula iallafall. Får se. Nu ska jag gå ut en timme!

Av Sophie - 26 oktober 2010 21:52

Fan vad tiden går sakta tänker jag hela tiden. Men egentligen går den sjukt fort, nästan för fort ibland. Jag hinner ingenting känns det som och redan börjar magen att bubbla konstant som om den vill förbereda mig på att snart, snart kommer den inte bara att bubbla utan jag kommer att känna sparkar på riktigt. Och på måndag är jag i vecka sexton, sista veckan på fjärde månaden. Fan alltså, vad fort tiden går. Snart är det ju jul och innan jul ska jag ha gjort ultraljud och gått på ett till MVC-samtal där jag ska få papper till försäkringskassan eller vad det var och ta ett blodprov. Jag blir helt yr när jag tänker på det. Snart dags att leta barnvagn och komma på en strategi för att kunna gå ut gymnasiet? Men ändå, när jag tänker på tiden framöver så känns det som om den går så otroligt långsamt. Den går inte ens. Det är en hel månad kvar till ultraljudet och jag ser i andras ögon knappt gravid ut. Jag är ju bara i vecka femton. 

Av Sophie - 25 oktober 2010 20:00

Idag är jag i vecka 14+0 (v 15) och har varit på MVC och hört hjärtljuden för första gången. Det hördes jättetydligt och man kunde höra hur den lille sparkade där inne. Åh vad jag längtar till ultraljudet!


Kläder har blivit ett av mina stora problem nu för tiden. Jag kan inte använda tighta kläder men jag hatar att gå o löst sittande kläder, så eftersom jag inte gilalr det så har jag inte mycket lösa kläder. Så nu måste jag handla en massa till mig själv och jag har inga pengar. Åh, vilket problem!

Av Sophie - 17 oktober 2010 13:52

Enligt mamma så är jag stressad. Jag tror att hon har rätt. På vardagar känner jag stress vid åtta på kvällen för att jag ska upp om bara tio timmar. Så tänker jag att jag måste lägga mig snart, för annars kommer jag sova på lektionerna som vanligt. Sen somnar jag ändå inte förrän vid elvatiden och får sova i knappt sex timmar för att jag vaknar en massa gånger under natten. Så fortsätter det så varje dag. Nu är jag redan stressad och trött som fan fast jag har sovit från halv tre inatt till halv ett idag. Och jag har inte vaknat en enda gång. Så varför är jag så jävla trött för? 

Av Sophie - 15 oktober 2010 23:09

Tydligen så var det rätt medicin, fast läkaren som skrev ut den åt mig hade ändå gjort fel. Hon gav mig ju den för graviditetsillamående och jag skulle få den för sömnbesvär. Men samma medicin så skitsamma.. Men seriöst, den innehåller efedrin och koffein!? Den ska alltså få mig lugn.. Inatt somnade jag vid fyra pga att jag var pigg och hade hjärtklappning, gick upp vid sex och somnade i soffan samma sekund som jag kom hem efter skolan. Dessutom är efedrin dopingklassat. Mitt anorektiska jag har en gång i tiden missbrukat efedrin för att gå ner i vikt. Jävlar, det är ju bra att folk håller koll... Läs min journal för helvete. Så nu tar jag inte dem innan jag lägger mig, utan istället när jag har vaknat. Så att jag blir pigg. 

Av Sophie - 14 oktober 2010 22:51

Skulle få ny sömnmedicin då jag inte får ta den jag har haft innan. Så mamma hade varit och hämtat ut den åt mig när hon ändå var i stan. Men på burken står det "mot graviditetsillamående". Det är ju inte vad jag skulle få. Dessutom innehåller den koffein och efedrin. Verkligen inte vad jag skulle ha! Säkert skitbra om man vill bli pigg till skolan men inte för att SOVA!? Låter skitskumt. 

Av Sophie - 14 oktober 2010 19:07

Jag kan inte fatta att jag är i vecka 12+3 och inte har fått skumma blödningar som skulle tyda på missfall ännu! Är super glad och längtar tills veckan är slut, då har jag gjort tretton veckor och borde verkligen kunna lugna mig. Nu ska jag gå och göra en chailatte. Har köpt sånt chaiextrakt eller vad det heter, blir supergott med skummad mjölk och chaité. 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards