Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under december 2010

Av Sophie - 25 december 2010 22:58

Nu går jag och lägger mig, ska upp om sex timmar. Jag och föräldrarna åker till Tyskland kl 6 imorgon, hur ska jag överleva att vakna så tidigt? Det berättar jag om en vecka. 2 januari på kvällen är jag hemma igen. Bye!

Av Sophie - 25 december 2010 00:40

God jul på er! Vill ni veta vad jag fick i julklapp? 

1500 oväntade kronor av mor och far!

En bok om katter som jag nästan har läst ut redan, den är på 300 sidor.

  

Strumpor med hästar på av min bror, han håller på med "snel hest" hela tiden.

Två nallebjörnar till tvillingarna av blivade farföräldrar.

Te med julkryddor.

En kofta från Gina Tricot, tyvärr inte i bomull så den sticks som fan. Ska byta den.

  

Presentkort på H&M 300 kr, ska köpa något sött till en av bebisarna så att jag iallafall har köpt två plagg själv. För det som blir över ska jag köpa vax till benen.

200 kr av min gammelfarmor och gammelfarfar. Fattar ni att det blir fem generationer? Alla på pappas sida av släkten har varit mellan 21 och 24 när de har fått barn och nu kommer jag och är arton. 

Två trisslotter som jag inte vann något på.

Fårskinnstofflor som jag verkligen ville ha. 

  

Två stycken bäddset (heter det så?) till sängen i satin.

  

Och jag gav min älskade katt Mimmi en tallrik mjuk kattmat ikväll när vi kom hem. Hon blev väldigt glad verkade det som. Nu ligger hon i sin vanliga fåtölj och sover. Hon orkade inte ens äta upp hela. Så liten hon är.

Klänningen jag hade på mig idag (la upp en bild i onsdags) får mig att se ut som en uppsvälld valross ungefär. Dock så är det väldigt skön och det är den enda klänningen jag kan ha nu när jag är gravid så jag ska inte lämna tillbaks den. 

Imorgon åker vi till stan för att fira jul med farmor. Helt okej. Och på söndag drar jag och föräldrarna till Tyskland och blir där en vecka, så då försvinner jag på bloggen. Vilket lång inlägg det blev! 

Godnatt. 


Av Sophie - 24 december 2010 00:51

Nu ska jag lägga mig, ska upp vid tio imorgon (idag). Vill bara säga att om det är någon läsare som vill ge mig en julklapp så önskar jag mig en sphynx. Har nämligen inte råd med en eftersom en sån katt kostar mellan 10-14 000 kr. Sucks.

Men god jul på er! 


  

Av Sophie - 22 december 2010 18:20

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade jullov. Tog bussen till skolan idag kl 8.20 Kan inte fatta att jag faktiskt tog mig ut trots tjugofem minusgrader! Efter att vi hade varit i skolan och fikat och sen varit i kyrkan så gick jag lite på stan med Emma. Köpte en klänning till jul som inte var så snygg men jag har ju inte så många valmöjligheter, nästan alla klänningar är utan stretch. Men jag hittade en på Bik Bok iallafall, den får mig att se gigantisk ut och dessutom går den ända ner till knäna, jag vill att en klänning ska vara så kort så att den täcker rumpan. Men men...

.   

Av Sophie - 21 december 2010 21:24

Har knappt kunnat sitta på hela dagen för att det hugger i revbenen. Jag måste inta en massa konstiga ställningar för att det ska gå över lite, typ böja mig snett framåt. Känns lite skumt att göra det under en lektion så jag sitter halvböjd och hoppas att ingen ser, haha. Idag har grabbarna pucklat på ordentligt, hur mysigt som helst. Jag längtar inte tills det börjar göra ont men det tar nog ett tag till. 

Imorgon är sista skoldagen. Börjar vid halv tio men ändå måste jag upp kvart i sju eftersom bussfanskapet går 8.20 och jag vill hinna sminka mig lite snyggt också. Och självklart äta frukost som jag gör nu för tiden. Klarar mig inte utan filmjölk med socker på och flingor! Bästa frukosten om man vill äta snabbt.

Jag har även börjat med järntabletter, Niferex. Hämtade ut dem för drygt en vecka sen och har hittills tagit en varannan dag bara för att försöka vänja kroppen vid dem. Nästa veck tänkte jag börja ta en om dagen istället. Hoppas att det hjälper. Nästa koll är den 3 januari, då är det läkarsamtal med info om tvillingar och sånt. Ska bli spännande!

Har Macen nu så sorry, kan inte lägga upp någon bild idag. Godnatt.

Av Sophie - 20 december 2010 10:32

Har verkligen ingen lust till något idag. Men jag måste vara med och filma i skolan och ingen kan förstå att jag inte ska bära tungt. Så idag har jag släpat runt på kameror och tunga stativ. Blir jävligt irriterad. Har knappt sovit inatt och huden i mitt ansikte är torr som fan. Orkar inte vara i skolan nu. Usch.

Av Sophie - 20 december 2010 08:18

Riktigt jävla skoltrött!


  

Av Sophie - 19 december 2010 23:52

Har bara varit hemma hela dagen men ändå är jag dödstrött nu och måste verkligen sova. Har bakat pepparkakor, tryffel och kola. Dessutom har jag gjort klart min film. Eller ja, nästan. Det fattas bara ljud. 

Vill att min pappa ska försvinna som vanligt. Tycker verkligen inte om honom.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards