Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under mars 2011

Av Sophie - 31 mars 2011 16:25

Såna här köpte jag idag förresten!

 

Tvåpack pyjamas från H&M med zebra på :) jättefina! Sen köpte jag tre par trosor på Lindex.


Ett par svarta, ett par blåa och ett par röda :) Söta !

Av Sophie - 31 mars 2011 15:33

Har nyss kommit hem från ultraljudet. Först tog jag blodprov på fastande mage, fan vad hungrig jag var! Sen slängde jag i mig en fralla och en liten mer. Så gick jag och mamma upp till MVC och fick reda på att jag hade fått fel tid! 10.30 hade dem sagt med 13.00 skulle jag avra där. Så jävla irriterande.. Så jag gick en timme på stan, sen åt jag på McDonald's i en timme. Eller jag åt ju inte i en timme men jag satt där en timme och fördrev tiden. Lär ju inte bli nån sån mat på ett bra tag nu! 

Mm, ska berätta hur det gick på ultraljudet till slut! Bebis nr 1 ligger jättelångt ner, så långt ner att jag var tvungen att dra ner boxorna en bit för att hon skulle se huvudet! Haha, det kändes riktigt bra. Den har fixerat sig nu och är beredd! Den andra ligger längre upp och sprattlar hela tiden. Vikten är på tvillingen längst ner 2,7 kg och översta tvillingar 2,6 kg så de följer sin kurva helt perfekt. Vattenmängden var perfekt och flödet i navelsträngen är perfekt. Mina bebisar är perfekta! Eller ja, en nackdel finns och det är att de ska envisas med att ligga kvar i magen så sjukt länge! Fast det är ju bra för deras skull så klart. Någon bild fick jag inte, det gick inte. Den ena låg ju för långt ner och den andra höll handen för ansiktet men ett öra fick man se ialllafall, haha! Nu längtar jag! 

Av Sophie - 30 mars 2011 22:43

Imorgon är det dags för mitt (förhoppningsvis) sista ultraljud! Längtar efter att få se dem fastän det inte är så lätt att se längre och så vill jag veta hur mycket de väger! Spännande! 

Av Sophie - 29 mars 2011 22:28

Jag har ju fått bristningar på senaste tiden. Ser riktigt hemskt ut måste jag säga. Plus att mina gamla självskadeärr som nästan inte syntes förut nu är illröda. Men visst syns det lite att magen har sjunkit ner? För det har den iallafall! 

 

Av Sophie - 29 mars 2011 17:23

Har varit på MVC idag och allt var bara bra. Båda två ligger fortfarande med huvudet neråt så det kan ju inte bli bättre! Är så jävla glad att jag antagligen slipper snittas. Vore hemskt, men än vet man ju inte vad som händer. Imorgon ska jag in till MVC igen på tvillinggruppen. En tvillingmamma ska komma och berätta lite och sen ska vi på besök på neonatalavdelningen. Spännande! Sen på torsdag är det sista ultraljudet också, så då får jag veta hur stora de är och beräknas vara! Kul kul. Ska dessutom ta nytt blodprov på gallsyrorna på torsdag... Längtar inte. Men det är väl behövligt då antar jag. 

Förresten så måste man ju se "kniven mot strupen" ikväll! Är från Växjö ju. Haha, jag har blivit lite matprograms-nörd på senaste tiden. Det enda som visas på tv ju. 


Av Sophie - 27 mars 2011 23:26

Har suttit stilla vid datorn ett bra tag nu... Men ändå drar magen ihop sig som fan hela tiden. Vet inte om den brukar göra det. Just nu är den stenhård och det är jobbigt! Men ont gör det inte över huvud taget. Ska gå ner och äta den sista piggelinen tror jag. Sen får jag väl lägga mig fast jag inte ät så trött. Fuska och ta en lergigan eller två också tror jag. Det får jag ju, snart är det ändå över hoppas jag! Om två veckor kommer nog min mormor och morfar förbi en snabbis från Tyskland och då vill jag ju helst visa upp två små pojkar. Men fan om två veckor måste de ju ha kommit eller? 

Av Sophie - 27 mars 2011 22:09

Jag har så fruktansvärt tråkigt. Mamma har lagt sig, pappa är ändå tråkig och min bror har nog också lagt sig. Klockan är bara tio ju och jag ahr sovit tre timmar på dagen. Fan är inte trött alls. Rastlös som fan. Bara en piggelin kvar! Oh no. Funderar på att teckna klart en påbörjad bild kanske. Eller börja på en ny. 

Av Sophie - 27 mars 2011 14:23

Nej nu jer jag fan upp. Inte ens ett litet tecken på förlossning hittills. Jag vet att det egentligen är minst två veckor kvar men det är ju så jävla osäkert med tvillingar så jag har ställt in mig på att de kommer inom två veckor, inte en dag senare. Men vad fan, jag orkar inte gå och vänta längre, jag är ju redo. 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards