Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under juli 2011

Av Sophie - 31 juli 2011 23:25

Verkar som att jag ska sluta amma nu. Tror jag. Har i ett par veckor bara ammat på natten och ibland nån gång på dagen. Idag har jag inte ammat alls och ändå verkar det knappt finnas nån mjölk. Mjölken håller på att sina med andra ord. Visst kan jag kämpa för att få igång det igen. Jag VILL egentligen amma. Verkligen. Det är ju det bästa för barnet. Men jag har två bebisar, jag måste amma med nappvilket gör det mindre mysigt och det går jättebra med flaskan. Jag blir så deppig av att tänka tanken på att sluta amma. Tänk dig den där lilla kroppen och de små händerna som trevar efter hud och ömhet. Men nu slutar jag iallfall. Vid knappt fyra månaders ålder slutar jag amma. Det låter jävligt dåligt. Men så är det. Jag ammades tills jag var ett och ett halvt år. Det rekommenderas att jag ammar smått tills barnet är två år. Men men. Fyra månader är bättre än inget.


Köar för att få mat och närhet <3 bilden är tagen på bb.

 

Av Sophie - 31 juli 2011 21:35

Jag hittade kameran. Den låg i barnvagnen. Som allt annat känns det som. Men men, här kommer lite bilder! :)


Så ser Joel ut när han ska nysa

 

Joel har faktiskt börjat vilja leka med annat än babygymet!

 

Samuel tycker att något är riktigt roligt

 

Mina naglar. Om någon bryr sig. Man kanske skulle bli lite mer tjejig och börja se ut sådär jämt? Förövrigt så är detta Mavalas nyans "Cadiz".

 

Yeaaah, gårdagens outfit! Man ser inte riktigt hur det ser ut.. Men det är en tröja som är en klänning (!?) från Indiska. Den slutar strax över knäna.

 

Samuel ler mot Joel. De har börjat bebis-prata med varann nu.

   

Små "häften" som låg vid varje plats på namnfesten med namnbetydelser

 

Bra

Av Sophie - 31 juli 2011 00:47

Namnfesten har varit jättebra. Fått galet mycket saker, jag hade tänkt lägga in bilder på datorn men nu hittar ajg inte kameran. Dessutom är det ganska sent så jag tänker inte leta. Det blir bilder imorgon. I vilket fall fick jag helt sjukt söta bi-dräkter till båda pojkarna och varsin lära gå-vagn. Fick även en del pengar, tallrikar och bestick och så självklart massa fina kläder. Fick bland annat en sjukt snygg långklänning till mig själv. Som sagt, det blir bilder imorgon. Så här ser lära gå-vagnarna ut iallfall, coola färger va? 


 

Av Sophie - 29 juli 2011 23:49

Haft ganska mycket att göra idag. Jag har bakat tre cheesecakes och varit på ica. Tagit hand om bebisarna. Det har satts upp ett stort tält i trädgården och vi har hyrt bord och stolar. Mamma har gjort tre tårtor och potatissallad. Pappa och Jocke, min farbror, har satt upp hans grill och en stor wok på baksidan. Dock ska det regna men det ska vara varmt ute i vilket fall, man är ju i tältet. 

Jag har fått en sittvagn, ganska enkel men riktigt bra att bara få saker sådär! Jocke har haft den som syskonvagn till sina barn. Tror den hade luftdäck också. Supeerb. Får se om jag köper en sulky senare, kanske inte ens är nödvändigt..

Här kommer lite bilder som jag har tagit med min nya kamera! Nu ska jag sova.



     










Av Sophie - 28 juli 2011 10:47

Om en halvtimme går min buss till stan. Jag ska dra in ensam utan pojkarna, ska shoppa en massa grejer till namnfesten och även till killarna. Byxor, de har fan ta mig inga byxor. Fan, för en-två veckor sen hade de hur mycket som helst! Nu har de typ tre par som passar och några stycken som är alldeles för stora. För bara ett par veckor sen kunde de ha 50-56 i byxor. Nu är det nästan omöjligt. Men jag hörde rykten om rea. Ska försöka hitta en klänning till mig att ha på lördag. Indiska är bäst för det ändamålet tror jag. Enda riktigt bra affären i Växjö. Nästan. Nu ska jag göra mig iordning lite. Och försöka lugna pojkarna innan jag drar.

Av Sophie - 26 juli 2011 23:38

På lördag är det namnfestoch det kommer lite mer är trettio personer. Jag ska baka lite och så ska jag fixa med dekorationer. Resten fixar släkt och familj. På torsdag är mamma bebisvakt ett par timmar så att jag kan åka in till stan och handla det jag behöver i lugn och ro. Så jävla skönt med lite paus. Nu ska jag sova. Imorgon borde jag kanske lägga in lite bilder i datorn från nya kameran. 


 

Av Sophie - 25 juli 2011 21:47

Idag har Samuel varit riktigt jävla jobbig. Från åtta imorse och sen hela dagen har han gnällt och skrikit. Han har inte vilat, utan han har fan ta mig powernapat bara för att ge mig så lite egen tid som möjligt. Sen blir det ju dubbelt så jobbigt när Joel också gnäller. Wah! Nu ligger de i sina sängar iallfall. Joel sover djupt och Samuel halvsover lite. På lördag blir det namnfest. Massa kvar att fixa.


Joel

 

Samuel

 

Av Sophie - 23 juli 2011 23:02

Amy Winehouse, död 2011, 27 år gammal
Kurt Cobain, död 1994, 27 år gammal
Jim Morrison, död 1971, 27 år gammal
Jimi Hendrix, död 1970, 27 år gammal
Janis Joplin, död 1970, 27 år gammal
Brian Jones, död 1969, 27 år gammal


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards