Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sophie - 31 augusti 2011 22:37

Såhär såg statistiken ut när jag började blogga, år 2008

 

2009

 

2010

 

Och i år, 2011. Skillnad va?

 

Av Sophie - 31 augusti 2011 22:11

Jag tycker inte om bloggar som har musik i bakgrunden, då klickar jag bort dem direkt. Samma sak gäller om det är massa konstiga färger, till exempel rosa bakgrund med vit text. Herregud, det går ju inte att läsa, jag får i alla fall ont i ögonen av sånt. Eller som jag skrev i förra inlägget; när bloggaren inte kan stava eller skriva ordentligt. 


Vad stör du dig på?

Tycker du att något på min blogg kan förbättras eller tas bort? Berätta!


Av Sophie - 31 augusti 2011 21:31

Fan, jag blir så fruktansvärt irriterad på folk som inte kan stava. Speciellt de som särskriver. Hur kan man ens få för sig att ordet sänglampa stavas "säng lampa"? Då blir det ju två olika ord. Tänk lite innan ni skriver. Bebisfilt och inte bebis filt. Glasögon och inte glas ögon. Bebisbajs och inte bebis bajs. Ja, ni fattar? Eller gör ni det? Det verkar ju inte så.. Ungefär varannat (jag över driver inte) inlägg på facebook innehåller särskrivning. Skärpning!

Av Sophie - 31 augusti 2011 18:38

Själv tyckte jag att den blev väldigt bra. Fin färg. Slät konsistens. Söt och ganska god.


Såhär verkade Samuel tänka om morotspuré:

Först framkallade den kväljningar, men ändå fick jag mer puré instoppat i munnen, fattar inte varför? Men i vilket fall så blev det inte bättre.. Hostade lite mellan tuggorna. Klöktes. Sen blandade mamma i jättemycket ersättningsmjölk och då gick det lite lättare. Det gick liksom ner. Mamma säger att jag kommer vänja mig vid smaken och till slut tycka om morot. Själv är jag tveksam.


Såhär verkade Joel tänka om morotspuré:

Jag ropade på mamma och då kom hon och tog upp mig. Sen stoppade hon in en sked med något hon sa hette morot på. Jag var så trött, men jag åt det ändå för jag var ju lite hungrig. Eller nej förresten, jag var nog inte hungrig. Men jag var inte mätt iallafall. Morotspurén var okej, men inget måste i mitt liv om man säger så. Jag somnade efter två skedar.


Av Sophie - 31 augusti 2011 15:58

Hej ! Jag har ju inte bloggat på hela dagen. Först fungerade inte internet, sen kom min farmor med lite bebiskläder och jag bjöd på fika.

Jag måste verkligen börja kolla efter lägenhet men jag har så svårt att ta tag i det. Ska nog sätta mig och kolla lite på blocket, för att bara stå i bostadskö verkar ju som ett evighetsprojekt. 


Såhär ser Samuel ut idag

 

Såhär ser Joel ut idag

(Jag försöker lära dem att dricka vatten ur mugg, det går inte så bra men det går framåt. Min plan är att de ska kunna det om en månad)

 

Av Sophie - 31 augusti 2011 01:03

www.veckorevyn.com/blogawards


På veckorevyn kan man nu rösta på bästa bloggen inom olika kategorier. Hur röstar du?


 

Av Sophie - 30 augusti 2011 23:34

Då har jag gjort min första morotspuré. Jag tog fyra stora morötter (ca 500-600 gram) och skalade. Sen delade jag dem i ganska små bitar och kokade i så mycket vatten så att de precis täcktes. Sen glömde jag bort att morötterna stod och kokade. Sen kom jag på det och tittade, då var de klara och perfekt mjuka. Sen tog jag min ganska så nyinköpta stavmixer från OBH Nordica och mixade dem. Galet lätt! Delade upp i två portioner i varje burk och frös ner alla burkar utom en. Så, nu vet ni hur jävla lätt det är att göra egen puré så lägg av med att köpa. Om sex småburkar låter lite så gör mer. Jag gjorde så lite för att jag inte visste om barnen kommer tycka om morot. 


 

Av Sophie - 30 augusti 2011 23:12

Idag har pojkarna inte varit som de brukar. De har nämligen börjat ta varandras leksaker och nappar! Om Samuel leker med en skallra och Joel sitter i en stol bredvid, då böjer sig Joel fram och försöker ta skallran ifrån Samuel. Det brukar självklart inte lyckas på grund av deras dåliga mototik. Men det är fruktansvärt roligt att titta på dem. Samuel som leker och inte ser hur mycket Joel försöker få tag i leksaken. Eller tvärt om såklart. 

 

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards