Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under april 2012

Av Sophie - 17 april 2012 13:16

Jag har blivit lite sugen på att börja baka igen. Men jag är lite kluven, jag vill inte baka en massa söta cupcakes, mest för att det helt enkelt sällan blir gott. Men vi får se om jag hittar på något snart. Här är en dåig bild på tårtan jag bakade till födelsedagskalaset för mina pojkar. Jag bakade även varsin bebisbakelse till killarna.


Chokladbottnar och hallonmousse

 


Färdigköpta tårtbottnar med osötad grädde, bananmos och vindruvsskivor.

 


Jag i ofixat hår och min lillebrors kompis Amanda med Joel i knät.

 


Joel på sin födelsedag. Här får han paket av Jamina.

 


Min kusin Ebba tycker om Joel och Samuel. Här med Samuel.

 


Av Sophie - 11 april 2012 22:42

Nu är mina killar ett år fyllda. Känns så galet, att de har blivit såhär stora på så kort tid. Jag skriver mer en annan dag, nu är det tvättupphängning som gäller följt av sängen. 


 

Av Sophie - 8 april 2012 15:13

Inatt har det värsta hänt. En kompis från mammagruppen har förlorat sin son inatt, han blev ungefär elva månader gammal. Jag kan bara inte fatta det. Är totalt förstörd. Idag skulle jag vara på påskmiddag klockan fem, men jag får komma senare eftersom jag måste gå på minnesstunden klockan fyra. Hm, vet inte riktigt vad jag ska skriva om detta, det är bara fruktansvärt sorgligt. Tänd ett ljus för Maximilian idag.

Av Sophie - 3 april 2012 12:52

Alltså gud, fan vad bra dag jag har haft hittills. Jag ska få en iPhone 4s om högst en vecka, ett paket har kommit till posten som jag ska hämta, antingen är det min nya plattång eller så är det barnens ettårspresent. Och det bästa av allt - killarna har fått dagisplats!! I augusti/september börjar de på dagis här i stan. Gud vad spännande. Så nu är det bara för mig att ringa arbetsförmedlingen och berätta det så att vi kan fixa en plats på någon utbildning till mig. Fan vad skoj!


Och så en ny bild på mig. Förresten så har jag klippt mig, Jaminas mamma klippte mig i söndags och det blev väldigt kort, men nu är håret friskt som fan. Så jävla skönt! Om några timmar ska vi ner på stan, killarna och jag. Vi kanske går till strandbjörket och chillar och gungar lite. Sen träffara vi Jamina och fixar alkohol till på lördag, för då är jag barnledig och ska ha kul. Det behövs alltid, alltid med dessa två vilddjur till barn. Underbara vilddjur dock ;)

 


Och så har jag handlat en hel del nya kläder till killarna. Det är så sjukt dyrt med barnkläder, har handlat en jacka och lite kläder på second hand, men även en massa från Lindex och KappAhl. Dock tycker jag nog att Åhléns har de finaste barnkläderna, speciellt deras söta strumpor.


           

Av Sophie - 1 april 2012 21:08

Den elfte april fyller mina småkillar ett år! Jag kan inte förstå hur fort det har gått och hur stora de faktiskt har blivit. De är ju bara små bebisar. Eller nej, det är de ju inte. De är fortfarande bebisar, men utan att jag kommer att märka det så kommer de att förvandlas till riktiga sm barn som kan gå och prata. Än kan de inte gå, det kommer nog dröja ett bra tag till, men tiden går så extremt fort. De lär sig nya saker dagligen. 

Av sin mormor och morfar, mina föräldrar, kommer de att få en fotografering i födelsedagspresent, så roligt! Så nu har jag mailat fotografen och så ska vi boka en td så snart som möjligt. Det enda är att någon måste gå med mig dit och hjälpa mig lite, men det ska inte vara några probem. Gud vad spännande. Såna foton har varken jag eller min bror från när vi var små, och det kan jag sakna lite. Alltid kul att ha sen när man bli vuxen.

Här kommer lite nytagna bilder på mina killar, enjoy!


         


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards