Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under juni 2012

Av Sophie - 9 juni 2012 23:17

 


Förresten, jag använder mig av appen instagram väldigt mycket mer än vad jag bloggar, så om ni vill så kan ni följa mig. Sophiegustavsson heter jag där.

Av Sophie - 9 juni 2012 23:11

Idag gav jag mig på bakandet ännu en gång. Det blev en tårta till min lillebrors sjuttonde födelsedag. Jag fuskade dock lite och köpte färdig tårtbotten, men den är nästan lika god som en hembakad tycker jag. Fyllningen blev dumlefluff och rårörda hallon samt lite grädde. Jag täckte tårtan med gråfärgad marsipan och dekorerade den med Rammstein-loggan, även den i marsipan. I varje hörn satte jag en vit sockerpärla och loggan har jag penslat med lite bronsfärgat glitter. Det här är första gånger i mitt liv som jag har täckt en tårta med marsipan. Jag är nöjd!


 


 

Av Sophie - 3 juni 2012 22:32

På tisdag ör jag barnledig över natten. Då är det stundentbal. Nej, jag ska tyvärr inte ta studenten men min kära vän Emma har bjudit med mig eftersom jag annars aldrig får uppleva detta. Jag är taggad, det blir nog trevligt. Kanske lägger upp lite bilder på min outfit senare ikväll/natt. Vi får se! Jag har slarvat bort min kamera och min mobil vågar jag knappt använda eftersom den jävla laddaren har gått sönder. Imorgon ska jag köpa en ny, svindyr laddare som säkert går sönder igen.


En gammal bild på mig, jag var väl sexton eller något sånt.

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards