Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Dagens åkommor

Av Sophie - 8 september 2013 17:05

Idag är det en ganska gnällig dag. Vi är hos min farmor och hälsar på. Samuel har ramlat ute på asfalten, vilket resulterade i en liten reva i handflatan som antagligen svider lite. Samuel kan enligt honom inte göra någonting numera. Inte ens dricka saft, äta pannkakor (fast det gick visst ändå till slut) eller ens stå själv. Frågar man honom något blir svaret; "nej, ajjj".
Själv har jag de senaste månaderna varit lite röd runt näsan, det är jag typ alltid. Men den senaste veckan har det blivit värre och jag har räknat ut att åkomman kallas perioral dermatit. Jag vet det för att jag har haft det förut. När jag var gravid. Det kan tydligen komma tillbaka. Usch. Man får inte sminka sig. Använda tvål i ansiktet. Sola. Jävla skit.
Dessutom är barnen allergiska mot Felix äppelmos. Hemma äter vi aldrig sån "skit", vi lagar det själva. Men idag har de ätit det, hos farmor.
Och så har Joel blivit lite riven på överarmen av katten. Märket visar han stolt upp nu i efterhand.

Bilder från idag:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Skapa flashcards