Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under maj 2010

Av Sophie - 28 maj 2010 15:19

Anledningen till att jag inte har skrivit på länge är att jag fick missfall i tisdags. Det var som en liten förlossning. Vattnet gick, jag skrek och hade så ont. Nu har jag eftervärkar. Konstigt. Känns som att hela min värld rasade samman på en sekund. Men jag överlever. Jag lyckades iallafall sluta röka, ellerhur?

Just nu håller jag på att göra iordning mitt nya rum. Där spjälsängen skulle stå hänger istället en stor spegel. Tomhet.

Av Sophie - 20 maj 2010 20:02

Idag såg jag en skylt på vägen hem till mina föräldrar. Den skyltjäveln fick mig att tänka till.

Jag tänkte först; "vad fan är det för en skylt? Den har jag aldrig sett förut!". Så tänkte jag att jag har ju inte bott hemma på nästan två år. Den där skylten såg sliten ut. Tänk vad mycket jag har gått igenom. Tänk vad dåligt jag har mått! Vad mycket skit och förnedring jag faktiskt har stått ut med utan att inse det. Hur mycket hjälp jag har fått utan att ta emot den! Tänk att det började med ätstörningar - rakblad - droger - fyra olika boenden/hem - graviditet! Jag slutade röka direkt. Jag klarade det utan att tveka. Jag slutade dricka alkohol varje kväll för att somna! Är jag inte fantastisk? Jag lovar att om du skulle se mig nu, kanske på stan, skulle det enda som avslöjade mig vara mina armar.

Av Sophie - 14 maj 2010 15:42

Jag har inte skrivit på ett bra tag. Tror jag.

Det är slutet av vecka 10 och jag har ingenting att säga om det. Det är fortfarande samma som förut, trött, hungrig. Magen är lite större. Beror det på maten eller den 3,5 cm långa varelsen? Jag vet inte.

Av Sophie - 3 maj 2010 10:27

Jag har sökt en hel del på bloggar om unga mammor. Det finns ju hur mycket som helst! Är detta mode? Har jag missat något? Det är ju galet.

Visst är det bra också att visa att man klarar det fast man är ung också. 

Nionde veckan nu. har fått stora bröst.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards