Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under januari 2009

Av Sophie - 31 januari 2009 16:34

På tisdag ska jag åka till ett behandlingshem och bo där i tre månader.

Idag har jag repat och det gick skitbra! Vissa stunder iallafall, haha!

Skulle vilja skriva så mycket mer, men nehej.

www.risingegarden.se
Av Sophie - 30 januari 2009 12:03

Flera gånger har jag tänkt sätta mig och blogga lite, för att i nästa sekund komma på att den är iaktagen utav fel personer.

Jag kan iallafall skriva att idag får jag reda på vad som händer med mig. Allt. Jag kan inte ens skriva hur det känns, eftersom vem som helst kan läsa den och då vill jag nog inte berätta hur det känns.

Men jag återkommer med information om hur det kommer att bli med mig!

Kram.

Av Sophie - 28 januari 2009 15:14

Jag lägger tyvärr ner bloggen nu, eftersom mina föräldrar har blivit tipsade om den. Jag försökte byta namn, men när man gick in på förra adressen kopplas man automatiskt till den här, nya. Det är illa och jag är otroligt ledsen att jag måste sluta skriva, nu när jag äntligen hade kommit igång. Jag kommer att starta en ny blogg, men fortfarande svara på kommentarer här. Den nya bloggen kommer ingen att få veta om, eftersom en läsare har tipsat mina föräldrar om min blogg. Även om man är orolig, tycker jag inte att man gör . För jag har skrivit att jag vill ha hjälp, jag har skrivit om allt det. Nu när det började lösa sig, jag kommer slippa mina föräldrar och kanske till och med bli fri från skiten, då kommer någon och berättar för dem om min blogg. Så gör man bara inte, det är ingen bra vän.


Det har varit skönt att skriva av sina problem och slippa ha dem i huvudet en stund. Det har varit skönt att få lite kommentarer för en gångs skull. Men som sagt, ha det bra. Och må du som informerade mina föräldrar brinna i helvetets eldar. Puss.

Av Sophie - 27 januari 2009 13:30

Beautiful Girl (Part time model)

J: Looking 'round the room
I can tell that you
Are the most beautiful girl
In the room.
B: In the whole wide room
J: And when you're on the street
Depending on the street
I bet that you are definitely
In the top three
Good looking girls on the street
B: Depending on the street
J: And when I saw you at my mate's place
I thought, "What is she doing
At my mate's place?
How did Dave get
A hottie like that
To a party like this?
Good work, Dave"
B: Ooh, you're a legend, Dave.
J: I ask Dave if he's gonna make a move on you
He's not sure
I say, "Dave, do you mind if I do?"
He says he doesn't mind
But I can tell he kinda minds
But I'm gonna do it anyway
I see you standing all alone by the stereo
I dim the lights down very low
Here we go
Both: You're so beautiful
You could be a waitress
You're so beautiful
You could be an air hostess in the 60's
You're so beautiful
You could be a part-time model
J: And then I seal the deal
I do my moves
I do my dance moves
Both: It's 12:02
Just me and you
And seven other dudes
Around you on the dance floor
I draw you near
Let's get out of here
Let's get in a cab
I'll buy you a kebab
I can't believe
That I'm sharing a kebab
With the most beautiful girl
I have ever seen with a kebab
Ooooh
Why don't we leave?
We can go to my house
And we can feel each other up on the couch
Oh no, I don't mind taking it slow
No-o-o-o
'Cause you're so beautiful
J: Like a tree
Or a high-class prostitute
Both: You're so beautiful
You could be a part-time model
J: But you'd probably still have to keep your normal job
Both: A part-time model
J: Spending part of your time modeling
And part of your time next to me
My place is usually tidier than this


Av Sophie - 26 januari 2009 16:18

Så, idag var jag på Bup med mina föräldrar som förövrigt är helt efterblivna och sjukskriver sig på grund av mig! Inte konstigt att jag mår dåligt.

Vi pratade med en doktor, som bara undrade hur jag hade haft det i helgen och så. Sen ringde soc-kontakten till min pappas mobil och sa att hon fortfarande höll på att leta upp behandlingshem.

Det fanns några alternativ, till exampel att jag bor hon en annan familj (!), men det var tydligen inte aktuellt eftersom jag inte flyttar pga problem hemma, skönt det.

Sen frågade hon min pappa om det är okej att jag bor ihop med killar. Hon frågade om det var tvunget att bo jättenära _=_ där jag bor nu. Det var tydligen inte viktigt. Så jag bor i småland. Jag kanske hamnar i Kiruna. Det skulle ju varit något.

Dessutom nämnde hon LVU. Nej tack.

Men hon skulle ringa senare idag (tror jag) och höra av sig hur det blir, eller komma med fler förslag.

Så jag åker inte in på behandlingshem idag iallafall.

Jag och pappa åt på en thai-restaurang efter samtalet. Jag fick ångest och gick in på toan efteråt och spydde. Ingen märkte något.

Av Sophie - 26 januari 2009 02:12

Imorgon (fast detta datumet, eftersom klockan är efter tolv) klockan 13 ska jag med mina föräldrar till Bup. Där ska vi träffa en doktor och säkert andra också. Tydligen träffade jag den doktorn i fredags också, när jag var på akuten efter att jag tagit Zopiklon och Theralen framför min farsa. Det sög.

Jag minns ingenting.

Men imorgon får jag reda på vad som kommer att hända med mig. Att jag ska in på hem vet jag redan, dock vet jag inte vilken dag. Det kanske blir redan imorgon, eller på tisdag, vi får se.

I varje fall har jag ångrat mig nu, jag vill inte in på behandlingshem. Jag vill knarka. Men jag vet att ett behandlingshem kanske räddar min framtid. Men just nu skiter jag fullständigt i min framtid.

Av Sophie - 25 januari 2009 00:45

Min hjärna sitter med mössan i handen och förhandlar med min lever
Dom säger "Snälla prinzen, inte en drink till"
Jag säger "Håll käften omgående, sitt still"
Det finns inget värre än en gastande lever, hade jag kunnat hade jag donerat dig fastän jag lever.


Ikväll ska jag vara en jävla fitta, enligt vissa. Jag berättar KANSKE senare. Mina föräldrar/behöriga har inte alls läst min blogg, som jag trodde först.

Av Sophie - 24 januari 2009 15:46

Jag har börjat med läppstift varje dag. Eller, jag har bara kört det i två dagar. Egentligen tre, men jag minns ingenting av igår. Det känns som två dagar. Ett helt dygn är raderat ur mitt minne.


Kommer nog inte kunna skriva något här alls, på ett tag nu. Men jag skriver kanske ett inlägg ikväll och imorgon på förmiddagen om jag har tid till det.

Och jag kommer skriva dagbok när jag bor på behandlingshem, och sen skriva in det mesta på bloggen efterhand. Så sluta inte kolla min blogg bara för att jag inte har skrivit på några dagar. ;)


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards