Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under september 2009

Av Sophie - 30 september 2009 17:42

Jag bara gråter och gråter och gråter. Konstant. Jag har verkligen inget annat att skriva om. Allt är bara åt helvete. Funderar på om livet är värt att leva.

Av Sophie - 30 september 2009 14:50

Åh jag är så in i helvetes trött just nu. Eller idag. Bara för att det är kallt ute, jag krabbar med pojken då och då. Varför vet jag inte. Jag är bara så jobbig för tillfället. Mår inte bra heller. Äter det mesta. Gråter helatiden. På helt fel platser i helt fel situationer. Vill verkligen inte förstöra något.. Allt som händer överallt påminner mig om droger. Jag pallar inte med någonting längre, vill helst bara försvinna bort från livet. Jag tänker helatiden på droger, droger, droger, knark, droger - hela tiden! Vad är det med mig? Om någon hade erbjudit mig något nu, så hade jag sagt ja. Men jag ska fan inte. Nej. Inte nu. Det förstör bara. Men jag orkar ju inte mer.

Av Sophie - 29 september 2009 19:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 27 september 2009 20:53

Jag har så svårt för att skriva rubriker. Jag ver redan att man ska skriva texten först och skriva rubriken efteråt, men det glömmer man ju.

Ikväll har jag kollat på en bra film, kommer dock inte ihåg vad den heter..

Just nu sitter jag och pillar konstant med håret och tittar på det. Det lyser liksom i neonrött. Skimrar i rosa gör det också. Det är ju synd. Hade velat ha rött. Inte rosarött. Hahahaha, är det någon där ute i långa landet som bryr sig? Nej, troligtvis inte, men sen skriver jag ju inte heller för er, utan för mig själv. Men det är ju ändå roligt med kommentarer. Nu ska jag sluta tjata om mitt hår. Jag går ut och röker, sen är det kvällsfika (om en halvtimme) sen ska jag väl lägga mig. Pilla lite till med mitt hår. Undvika att använda hårspray och plattång. Det blir tufft. Tough life.

Av Sophie - 27 september 2009 17:49

Haha, det verkar som att jag har tappat läsare sen jag började må bättre. Varför är det oftast så, att det är mycket mer intressant att läsa om någon som har det värre än en själv? Man borde ju läsa om de som har mått riktigt dåligt och sen börjar må bättre för att få inspiration eller iallafall för att förstå att man faktiskt kan må bättre..


Idag har jag har en riktigt tråkig dag. Har absolut inte gjort någonting förutom att sitta vid datorn och tvätta ur hårfärgen. Håret blev bra ändå. Det lyser verkligen rött.

Jultomten jobbade idag också, vi åt pizza i stan.

Tänkte sätta mig och kolla på en film snart, om jag vågar sätta mig vid TV'n när tomten sitter där. Haha, jojo.

Har tänkt på en sak. Jag har inte svält mig själv eller skurit mig på jätte länge. En månad kanske. Jag borde ju tänka "aldrig mer den skiten". Men det gör jag inte. Jag går runt och är sjukt stolt över att jag inte har gjort det. Men samtidigt är jag rädd att jag aldrig kommer få skära eller svälta mig igen. Jag har ju ändå fått ut vissa bra grejer av det, annars hade jag ju inte gjort om det hundratusen gånger. Så jag tänker inte att detdär var sista gången. Jag vet helatiden att det kommer hända igen. Jag tror att när man kan tänka "det blir ingen mer gång nu" och inte få ångest av tanken, då är man helt frisk. Jag tror att jag snart är där. Om ett halvår, eller ett år. Det är ju inte alls lång tid om man tänker på hur länge jag mådde riktigt jävla dåligt. Och jag är rädd som fan. På ett sätt vill jag inte att det ska vara över. Det låter kanske konstigt men så är det.

Av Sophie - 26 september 2009 12:35

Idag ska jag träffa min faster, om en halvtimme ungefär. Vi ska gå på stan och jag ska hjälpa henne att hitta ett par skor. Sen ska jag hem och äta vid 16.30 som vanligt. Vid 20.30 ska jag på bio - flickan som lekte med elden eller vad den heter. Åh fan vad kul.

Igår kom min hårfärg och min foundation och allt som jag har beställt. Så jag hoppas på att mina föräldrar kan lämna det till mig idag eller imorgon.

Hårfärg - Directions - Poppy red. 2 st.

Blekning - Directions tror jag. 1 st.

Svart slinga till håret - clips. 1 st.

Foundation - Kryolan - TW Weiss. 1 st.


Fan vad gött! Nu slipper jag spara ihop en massa pengar till det. Alltid lika tråkigt att spara, sen när man köper det känns det som om man inte har fått någonting för pengarna. Typ som att köpa några lager tvål eller något.

Jag bytte alltså ut klänningen jag hade beställt (eftersom den satt konstigt) till allt det här.

Av Sophie - 25 september 2009 15:06

Haha, jag hittade låten nästan direkt!

Pink Floyd - Learning to fly.

Av Sophie - 25 september 2009 15:00

Sitter och lyssnar på musik som jag lyssnade på för ett halvår sedan. Fan vad bra musiksmak jag har! Eller, hade. Och jävligt dålig på samma gång. Cradle of Filth till exempel. Bra musikaliskt - sjukligt dåliga texter tycker jag.

Familjen - bra texter (de få låtar jag har hört) - men man tröttnar jävligt fort.

The Cure - jag har bara glömt att lyssna på dem. Så jävla bra ju! Man blir sjukt glad av musiken. Dock kan vissa låtar vara riktigt dåliga..

Nine Inch Nails - också längesen. Men de är alltid, alltid bra.

Pink Floyd - har haft en P.F-låt på hjärnan hela dagen, det som stör mig är att jag inte vet vad låter heter, så jag kan inte lyssna på den på Youtube. Det är det som är så dåligt med att bränna CD-skivor.

Så, nu har jag talat ut om musik. Gött. Nu ska jag försöka leta upp Pink Floyd-låten.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards