Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Åt vilket håll ska jag gå egentligen?

Av Sophie - 15 maj 2012 11:52

Fan, jag är så jävla kluven när det gäller va jag vill jobba med när jag blir stor. Helst vill jag nog jobba inom smink, det vore kul. Men hur gör man då? Var börjar man om man är för gammal för att börja om gymnasiet, det finns inga utbildningar på komvux och ja, vad gör man liksom? Och så vill jag jobba inom psykiatrin, typ på en institution, det vore intressant. Det kan jag faktiskt göra, då måste jag plugga klart gymnasiebetygen på komvux och läsa några kurser inom ämnet. Men jag är fruktansvärt opepp på att plugga. Ja, jag måste, men plugga bara tråkiga ämnen, typ matte, engelska och dessutom öva på att ta blodprov. Läskigt! Sen så vill jag kanske jobba som konditor, men där finns inte heller någon väg att ta sig dit på. Möjligtvis om jag blir skitduktig och får jobb. Men är ju en chansning och sååå gärna vill jag inte heller ha det yrket. Så, inom make up blir det. Men hur? Hur??? Vi får se. Jag får helt enkelt boka tid på arbetsförmedlingen och jag ser redan nu att det blir en framtid med plugg följt av vårdjobb. För jag måste jobba eller plugga med något, det är det viktigaste. 


Idag ska jag och pojkarna ut och träffa en annan bebis. En stor bebis, han är väl typ ett halvår äldre än mina killar så bebis är det väl inte riktigt, men jag ser fortfarande mina som bebisar. Hur som helst ska det bli roligt. 


 

 
 
Erika - 18 och snart 2 barnsmamma

Erika - 18 och snart 2 barnsmamma

15 maj 2012 12:19

Du kan ju alltid börja jobba som konsult inom Mary Kay, min moster gör det och har gjort i måånga år :-) Ingen speciellt utbildning du måste gå för att få jobba med det :-)
Kram!

http://melkersmamma.webblogg.se

Sophie

15 maj 2012 19:15

Nej det vill jag nog inte, det jag vill göra isåfall är att jobba med sminkningar på MAC till exempel, eller bakom filmkameran och sminka folk.

 
Magda

Magda

15 maj 2012 16:03

Sminka folk inför balen? Gör det billigt så att det lönar sig ordentligt. Så kan du ta kort, göra en portfolio och gå runt till ställen som har sminköser? Du får öva och fota mig hur många gånger du vill med ;-)

http://nertus.blogg.se/noir

Sophie

15 maj 2012 19:16

Nej jag har tappat massor av kunskap de senaste två åren eftersom jag inte har lagt ner tid på sminket, dessutom har jag förlorat mina viktigaste produkter och har i nuläget inte råd med nya :/

 
Magda

Magda

15 maj 2012 19:58

Men då borde väl första steget vara att öva upp sig igen? Du kan väl utbilda dig och under tiden köpa det du behöver och öva på att sminka folk. Och sen har du två val?

http://nertus.blogg.se/noir

Sophie

16 maj 2012 17:42

Äsch jag vet inte, vi får se hur jag gör.

 
Ingen bild

Isabel

22 maj 2012 22:42

Här finns kurser som kanske är värda att gå.. http://www.makeupstore.se/sesv/courses.php

Sophie

29 maj 2012 21:12

Jag har gått såna kurser allt för många gånger. Jag tänker på en utbildningskurs. Men tack för svaret :)

 
Ingen bild

chibi

23 maj 2012 22:29

det finns massa sminkkurser / liknande man kan gå , dock tror jag inte de ligger i växjö, de jag vet finns i växjö är ju (förutom 45-50 mins sminkningen) på makeupstore så har dem ju också när man är 6 personer,

Sophie

28 maj 2012 15:08

Mjo jag vet. Men jag vill ju gå en riktig kurs på typ en månad, och då kostar det runt 50 000. Helt galet. Kanske värt det, om man lyckas få jobb sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards