Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Sophie - 12 februari 2012 20:40

Nu sitter jag här i lägenheten i min fina soffa med Samuel bredvid och äter lite mat som jag tänkte lägga upp ett recept på nu. Jag spontanlagade en pastasås med lite slumpmässiga saker jag hade i kylskåpet. Så här kommer receptet.


Ingredienser (1 portion)


Champinjoner, ca 8 st

Några skivor skinka

Lite tomatpuré

En burk creme fraiche (behövs knappt en hel burk)

Rocculasallad

Salt & svartpeppar

En liten vitlöksklyfta

fett att steka i

ev. lite grädde


Gör såhär


Hacka vitlöken och bryn den i smör och olivolja.

 

Sålänge delar du champinjonerna och skinkan i bitar och bryner till lite med vitlöken.

 

Häll på lite tomatpuré och creme fraiche. Låt det koka ihop sig och krydda.

Om det blir för tjock kan du hälla på lite grädde.

 

När du tycker att allt har rätt konsistens och ser bra ut så vänder du ner salladen och smakar av. Klart! Servera med varm pasta och ytterligare lite roccula.

 



Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards