Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sophie - 16 augusti 2010 11:37

Idag är jag hos Simon som vanligt. Dock är min hund här också så jag måste ju gå ut med honom och sånt. Tråkigt. Men nu ligger han i soffan på en filt och rullar sig lite. 

Sen ska mamma komma hit och hämta mig så att jag slipper ta med vovven på bussen och sådär. Dessutom tänkte jag shoppa lite på stan först eftersom jag har fått 600 kr oväntat av soc. Sjukt bra. 

Av Sophie - 12 augusti 2010 23:23

Idag är jag fortfarande förkyld och det är hemskt. Jag har faktiskt hellre feber eller värre dödlig sjukdom än förkylning. Man kan inte prata men man är tvungen att gå ut ändå för att man inte klassas som sjuk. Det är hemskt. 

Idag har jag varit på samtal i hässleholm, på IKEA, på stan och nu är jag hos Simon. Godnatt!

Av Sophie - 11 augusti 2010 13:06

Jaha, då har man gått och blivit sjuk. Det känns ju perfekt. Feber, förkyld och ont i halsen. Jag som aldrig blir sjuk. Men det är antagligen pga ösregn och kyla i Stockholm.

Så ikväll blir det att ligga i soffan och hyra film. Kan ju vara mysigt det också. Just nu sitter jag hemma hos Simon och orkar knappt röra på mig. Skulle åkt in till stan men det verkar ju inte bli av. 

Av Sophie - 10 augusti 2010 01:16

På kvällar blir jag deppig hur mycket medicin jag än tar på morgonen. Det är rätt så jobbigt. Men nu får jag se det positiva, försöka iallafall. Deppigheten får mig att skriva texter. Musik, dikter, dagbok, och så vidare. Just nu är det musik jag frivilligt försöker tvinga fram.

Men varför är jag deprimerad? Jo, det är såhär att jag har fått ett missfall, jag som ville ha barn. Nu har jag en pojkvän, världens bästa. Han vill såklart inte ha barn. Jag vill bli gravid och om jag blir det så kommer jag göra abort eftersom jag inte vill förlora det jag redan har. Det skulle vara en riktig plåga för mig att göra abort just nu och vem vet om jag är gravid? Jag vet inte. Jag har inte råd att testa mig.

Jag är lite deppig för att jag vill bli smal, sluta äta. Tankarna finns där väldigt ofta. Men jag gör inte längre något åt det. Dock ser jag det som positivt om jag "råkar" hoppa över en måltid. Sen får jag ångest för det också, bara för att jag vet att jag kommer att bli jättehungrig senare. Så då blir plötsligt allt negativt.

Av Sophie - 9 augusti 2010 15:21

Hejsan ! Nu har jag kommit hem efter en låång helg. Men kul har det varit (och tråkigt, men mest kul). Roligt: Sonisphere, umgänget. Tråkigt: Regnet och att jag glömde mitt leg och blev tvungen att dricka folköl.

Idag är jag hemma och är hundvakt då min familj har rest åt alla håll. Mamma till Norge, Tromsö för att hälsa på sin bror och hans nya dotter. Brorsan har åkt till Tyskland, Kassel för att hälsa på sin flickvän. Jag kan tillägga att han bara är femton år. Pappa har åkt till Köpenhamn för att lämna dem. Så här sitter jag med vovven.

Av Sophie - 9 augusti 2010 00:37

Stockholm hela helgen. Jag ville så gärna se Mötley Crüe, men tyvärr blev det inte så p.g.a ÖSREGN. Så vi åkte en sväng i bilen istället, bytte om och åt. Men det var det värt för jag hade nog dött annars, så mycket frös jag. Iron Maiden var grymma såklart. Iggy fick jag se, riktigt bra ! 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards