Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under november 2010

Av Sophie - 22 november 2010 19:23

Idag har jag varit på ultraljud och jag och min mamma fick en riktig chock. Jag ska få två barn. Tvåäggstvillingar, pojkar. Vad mer ska jag säga? Beräknad förlossning är den 1 maj men oftast blir det ju tidigare med tvillingar. Jag kommer bli jättetjock. Shit, jag är fortfarande chockad men jävligt glad. 

Av Sophie - 21 november 2010 18:09

Min farfar och hans fru kom nyss förbi med en gammal vagga. jag har sovit i den och i princip hela släkten har sovit i den. Grymt! Imorgon är det ultraljud så då får jag reda på veckan, BF och jag får reda på om bebisen lever. <3

    

Av Sophie - 19 november 2010 22:45

Fan hur jävla stressad kan man bli? Jag har sjukt mycket med skolan just nu och aldrig har jag varit så omotiverad som nu. Jag har sämsta tänkbara ekonomi inför jul och inför ett kommande barn. Jag har inte köpt någonting alls, såklart, eftersom jag bara är i artonde veckan. Men jag sa till mamma att efter ultraljudet på måndag måste jag börja handla saker så att det inte blir en jättehög kostnad precis innan BF. Då blir hon förbannad och tycker att jag är tidigt ute, att det kan vänta några månader osv. Vad fan! Jag har 1050 kr i månaden till mig själv och till barnprylar. Hur ska jag kunna få ihop en begagnad barnvagn, skötbord, filtar, amningstillbehör o.s.v och samtidigt kunna klä mig själv i annat än mjukisbyxor? Det går fan inte ihop. Säng och kläder får jag av släktingar men det är också det enda. Resten måste jag fixa själv och det hade ju faktiskt varit roligt att kunna ha lite fina saker att vara stolt över när bebisen väl kommer. Jag pallar fan inte denna stressen. 

Av Sophie - 18 november 2010 21:25

Jaha, då har man börjat få foglossning. Så mycket har jag läst om det men jag trodde faktiskt inte att jag skulle få det redan i vecka 18. Som mensvärk som strålade i ena höften och på ryggen. Var tvungen att börja mig fram på lektionen idag i skolan. Blä, det lär ju bli mycket värre sen antar jag...

Av Sophie - 15 november 2010 21:12

  

Min mage i v 17+0 .Känner mig sjukt stor!

Av Sophie - 14 november 2010 12:44

Förut gick jag ut och rökte varje reklampaus, nu springer jag på toa för att kissa tre droppar istället. Vilken skillnad. 

Av Sophie - 10 november 2010 21:25

Du säger; har du tändstickor? 
Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm 
Och har du vin & sprit så det räcker att få hela fjärden full av sorger 
Allt är försent, försent för vin försent för kärlek ren som snö 
Inatt finns ingen väg tillbaks 
Ingen alls 



Ja... Jag är inte deprimerad men det är en fin låt. Och personligen skulle jag inte heller vilja hitta kärleken just nu, när jag har en annans bebis i magen, ska plugga och planera. Ta vara på mig själv och försöka skriva lite musik. Nej, jag skulle inte vilja hitta någon just nu. Det är för sent och det är jag glad för.

Av Sophie - 9 november 2010 15:20

Så nu har jag fått i uppgift att göra en reklamfilm. En helt egen såklart och man får göra om precis vad man vill. Det svåra är inte att komma på vad man ska göra en film om, utan hur man ska göra den för att det ska se så proffsigt ut som möjligt. Hm... 


Förresten så har jag gått in i vecka 17 nu! :) Och det är mindre än två veckor kvar till mitt ultraljud.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards