Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under november 2010

Av Sophie - 8 november 2010 22:39

Det har känts lite bubbligt hela dagen och det har det kanske också varit. Men emellanåt har det varit "bubblor" längre ner i magen som inte känts som bubblor och lite svagare också.. Haha, skitsvårt att förklara men det måste ha varit en spark! Jag blev helt tyst när jag kände det. Längtar tills man med säkerhet kan känna bebisen! Inte många veckor kvar dit. 

Av Sophie - 2 november 2010 00:39

Klockan är nu tjugo i ett på natten och jag är hungrig. Jag tänkte egentligen lägga mig nu men inte fan kan jag somna om jag är hungrig. Så jag ska väl ta något litet att äta. Men vad äter man på natten? Jag brukar inte vara hungrig på natten så det måste vara något graviditetsfjanteri. En frukt? Jag kan ju inte ställa mig och laga en hel måltid mitt i natten, då kan jag absolut inte sova sen. Jag får gå ner och kolla vad som bjuds helt enkelt. Godnatt.

Av Sophie - 1 november 2010 15:31

Nu har jag gjort 15 hela veckor, vilket betyder att jag går in i vecka 16 idag. :)


Vecka 15

Fostret: Nu är barnet är ca 13 cm långt och väger ungefär 80 gram. Huden är tunn och genomskinlig och blodkärlen syns tydligt. Fastän öronen inte är helt klara kan din bebis nu uppfatta ljud.



Vecka 16

Fostret: Barnet mäter 14-16 cm och väger knappt 110 g och växer fortfarande snabbt där det flyter i fostervattnet. Fostersäcken innehåller ca 1,8 dl fostervatten efter 16 veckor. Naglarna på fingrarna utvecklas och ögonen, näsan och öronen är välformade. Skelettet hårdnar och blir mer förbenat. Hörseln är nu skarp och även fast ögonen fortfarande är slutna kan fostret kan skilja på ljus och mörker. Kroppen täcks av ett fint, dunigt lagunohår. Fortplantningsorganen fortsätter utvecklas och någonstans mellan vecka 16-17 kan man urskilja penis eller vagina. Fostret kan nu utföra mer komplicerade rörelser såsom att ta tag om navelsträngen, suga på sina fingrar och anlägga komplicerade ansiktsuttryck.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards