Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Sophie - 12 maj 2013 01:22

Idag har vi varit och tittat på hästar. Vi stannade vid ett stall och tittade en liten stund när några småtjejer hade ridlektion. Därefter åkte vi för att grilla vid sjön. Vi grillade lite kycklingkorv och åt melon. Barnen jagade en ensam pojk-anka med korvbröd. Alltså, Joel och Samuel hade korvbrödet och gav det till pojk-ankan. En stund senare anlände även pojk-ankans ank-fru till platsen.

Igår satt vi i vanlig ordning på balkongen och hade lite myskväll. Joel var så hes att han hade tappat rösten och pratade därför inte. Då och då glömde han dock bort det och försökte prata. Ynkliga ljusa läten och halva ord kom ur hans mun. Jag skrattade och svarade honom. Försökte prata åt honom, liksom. Han skrattade åt sig själv - han kunde ju inte prata! Ett hest, ljudlöst skratt. Väldigt underhållande.

Ikväll somnade Samuel före Joel. Jag och Joel har busat lite ensamma, satt upp håret i tofsar och sådär. Mest mitt hår, men det finns det inga bilder på.

Nu ligger jag i min säng och bloggar från mobilen. Jag var precis inne i barnes rum och hämtade Joel. Han hostar och har ont i halsen. Stackarn.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards