Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Sophie - 8 september 2013 17:05

Idag är det en ganska gnällig dag. Vi är hos min farmor och hälsar på. Samuel har ramlat ute på asfalten, vilket resulterade i en liten reva i handflatan som antagligen svider lite. Samuel kan enligt honom inte göra någonting numera. Inte ens dricka saft, äta pannkakor (fast det gick visst ändå till slut) eller ens stå själv. Frågar man honom något blir svaret; "nej, ajjj".
Själv har jag de senaste månaderna varit lite röd runt näsan, det är jag typ alltid. Men den senaste veckan har det blivit värre och jag har räknat ut att åkomman kallas perioral dermatit. Jag vet det för att jag har haft det förut. När jag var gravid. Det kan tydligen komma tillbaka. Usch. Man får inte sminka sig. Använda tvål i ansiktet. Sola. Jävla skit.
Dessutom är barnen allergiska mot Felix äppelmos. Hemma äter vi aldrig sån "skit", vi lagar det själva. Men idag har de ätit det, hos farmor.
Och så har Joel blivit lite riven på överarmen av katten. Märket visar han stolt upp nu i efterhand.

Bilder från idag:

Av Sophie - 8 september 2013 01:00

Och så var det packningen. Man ska åka en vecka (jag skrev igår att vi ska till Spanien på måndag), med två småbarn. Två toddlers som behöver hur jävla mycket saker som helst.
Så jag har skrivit en liten lista som ska innehålla det viktigaste. Kläder och sånt glömmer man ju knappast bort att packa liksom. Håll i hatten!

Jag behöver:
Mobil + laddare
Linser + linsvätska
Schampo + balsam
Kokosolja till huden
Rakhyvel
Deo
Hårborste
Baddräkt
Underkläder
Pincett & nagelsax
Tandborste + tandkräm
Treo (man vet aldrig)
Medicin
Plånbok + pass
Skor

Joel och Samuel behöver:
Solkräm
Solskyddsdräkter
Värskeersättning (man vet aldrig)
Alvedon & plåster (man vet aldrig)
Tandborstar + tandkräm
Solhattar
Strumpor
Gosedjur
Nappar (man vet aldrig)
Blöjor
Våtservetter
Någon leksak
Matsäck till flygresan
Pass
Badblöjor
Skor (sandaler, gympaskor)
Ritblock och kritor
En enorm mängd kläder
Haklappar

Har jag glömt något? Det visar sig på måndag kväll!

Sen var det matbilden. Det här har vi ätit idag. Intressant, va?
Nej men jag känner att det är så sjukt svårt att veta vad man ska laga för mat, dag ut och dag in. Jag vill inte köpa färdiga frysta köttbullar eller billigt halvdåligt kött. Och då begränsas valmöjligheterna något. Jag menar att man fastnar i vardagen och inte riktigt kan tänka längre än så. Hur som helst, idag har vi ätit quornfilé som jag har stekt snabbt och sen lagt in en stund i ugnen med tomat, morotsskivor, röd paprika och zucchini. När det nästan var klart kom jag på att jag kunde hälla på lite grädde, så det gjorde jag. Sen åt vi det med någon slags jättegod vildrisblandning. Jag gjorde ingen sallad, jag orkade inte. Annars har vi obligatorisk sallad till maten. Varierad. Så, nu vet ni.

Godnatt, sov sött.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards