Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just det! Jag råkade välta ner ett glas på köksgolvet så att glaset gick i tusen bitar. Andra gången var efter att jag råkat somna till när vi såg på Emil och griseknoen. Egentligen hade jag tänkt diska och städa, men somnade istället. Jag väcktes av två barn med bus i blicken. "Oj", sa de. "Åh nej..", tänkte jag. Satte mig upp. En rulle plastpåsar låg på golvet. Var inte längre en rulle. Små, små frigolitbitar överallt. Fan, jag skulle ju ha slängt det där igårkväll. Jaha, det är ju inte så farligt, bara att ta bort. Men vänta, i köket var ett halvt paket müsli uthällt. På hela golvet och bordet. Ja okej, den var rätt dyr, men det är ju bara att dammsuga upp. Igen. Och vid en närmare titt var även brödpåsen uthälld. Brödskivor utspridda lite överallt i köket. Så onödigt. Nu är det bortstädat. Lite frigolit kvar i sängen min. Det kunde varit värre.

Imorse väcktes jag av en annan överraskning. Barnen visade mig att de minsann kunde förse sig själva. Med yoghurt. De hade tagit fram skålar, hällt upp yoghurt och ätit. Sen väckte de mig med ett "titta, mamma!"


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards