Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under december 2010

Av Sophie - 19 december 2010 01:04

Min älskade katt kom fram och nosade nyfiket när jag åt en lussekatt förut, hon brukar göra det när hon ser att man håller i något som hon inte vet vad det är för nåt. Så jag skulle hålla fram den för henne så hon kunde lukta på den och förstå att det inte var något gott, men hon började slicka på den. Vad fan? En katt som gillar saffran? Otroligt skumt tycker jag. Den här katten gillar även gurka. Man ger henne en gurkskiva och hon slickar i sig det mittersta och lämnar kanterna kvar. Världens bästa katt.


Lussebullarna som jag och mamma bakade för ett par veckor sen, de är tyvärr uppätna för länge sen.  

Mimmi spatserar på diskbänken, vad har hon nu gjort?    Hon ska alltid välta eller åtminstone försöka välta varje glas hon ser. 

Av Sophie - 18 december 2010 15:11

Ska magen på allvar bli större än såhär? Jag orkar inte ens stå länge i duschen för att det är jobbigt. Och jag är bara i vecka 21! Helt sjukt... Det känns helt sjukt att den verkligen ska bli mycket, mycket större än vad den redan är. Jag blir helt utmattad av lite varmt vatten. Nu sitter jag här i morgonrocken, nyduschad och ska tvinga mig själv att gå upp och klä på mig något fint, ska nämligen på släktkalas ikväll. 

Av Sophie - 17 december 2010 00:41

Jag kunde visst inte slita mig från datorn. Har suttit och spelat värdelösa spel på facebook och de senaste minuterna har bebisarna börjar sparka som fan. Ont gör det verkligen inte än, men det är häftigt som fan. Känner det utanpå nu också. Tänk sen när man ser sparkarna på magen. Det gör man kanske redan nu, men det går ju inte att sitta och stirra på magens alla vinklar och vänta... Eller? Nu ska jag lägga mig, ska faktiskt upp vid tio. 

Av Sophie - 16 december 2010 23:55

Nu ska jag lägga mig, är supertrött! Men jag håller vad jag lovar och lägger upp två bilder nu. Godnatt :)


 

Magbild från idag, v 20+4.


  

Jag efter att ha blekt och klippt håret. Hatar det... Men jag är konstigt nog ändå nöjd. Jag slipper färga utväxten och så småningom får jag tillbaks min naturliga hårfärg. 

Av Sophie - 16 december 2010 21:30

Nu sitter jag vid Macen igen... Men jag LOVAR verkligen att jag ska lägga upp en bild på min mage innan midnatt. Alltså idag. Plus att jag ska lägga upp en bild på hur jag ser ut nu, har nämligen nyss kommit hem från frissan. Imorgon spelar jag med bandet för sista gången i år. 

Av Sophie - 15 december 2010 22:08

Jag har haft min blogg i flera år nu, så egentligen borde jag ju ha massor av läsare. Men det har jag inte. Varje dag har jag mellan 6 och 20 unika besökare här på bloggen. Det är ju otroligt lite, med tanke på vad jag skriver om, vad jag har skrivit om och ja, allt det där. Hur tråkigt jag är skriver så borde jag faktiskt ha mycket mer läsare. Men nej. Guess what? Det är för att jag knappt lägger upp bilder. När jag går in på en blogg där det knappt är några bilder slutar jag läsa nästan direkt, såvida bloggaren in skriver fantastiskt bra. Men jag fattar inte hur folk orkar ta bilder varje dag och publicera dagsgamla bilder. De bilder jag lägger upp här är ibland en vecka gamla, ibland ett halvår gamla. Jag skulle aldrig orka lägga upp nya bilder varje dag. Även om det är mitt mål, så klart. Nu lägger jag upp en supergammal bild bara för att.

  

Av Sophie - 15 december 2010 21:51

Kollade igenom rubrikerna på mina blogginlägg de senaste dagarna/veckorna. Alla rubriker är verkligen urtråkiga och fantasilösa! Jag är så dålig på att komma på rubriker så det inte är sant, haha. Alla heter något med "ont" eller liknande. Hm, hur kommer man på en bra, passande rubrik till sitt inlägg?

Det blev ingen repning med bandet idag eftersom Chibi var sjuk, hon sjunger så det blir lite svårt att repa när hon inte är där. Men vi kan ändå låtarna så det är lugnt. Har ju en liten spelning på fredag på en fritidsgård för högstadieelever. Ska bli intressant att se vad man får för publik! 

En grej till med bloggen, förresten! Jag har inte lagt upp en enda bild nu på flera dagar, detta är pga att jag har suttit vid en mac-dator och inte den vanliga med alla bilder på. Men idag ska jag slänga upp ett par bilder, dock ingen superny.. Orkar aldrig ta några bilder och sen är det ju sååå jobbigt att koppla in kameran till datorn ;)

Min älskade katt Mimmi <3 arton år är hon, lika gammal som jag. Hur ska jag gå vidare i livet när hon försvinner? Än är hon frisk iallafall. :)



   

Mamma som har fotat och jag som har redigerat.

Av Sophie - 15 december 2010 12:34

Jobbig dag som alla dagar den här veckan. Slutade redan vid tio eftersom jag skulle till MVC på kontroll. Allt gick bra där men hon hade lite problem med att hitta ena bebbens hjärtljud, dock hördes det att båda sparkade. Men hon hämtade ändå en liten ultraljudsmaskin med skärm så jag fick se dem och hjärtat tickade på båda två. :) Nu är jag i biblioteket i skolan med Stina och ska vänta tills klockan är halv fem, då vi ska repa. Blir inte så lång reptid idag eftersom vi redan kan låtarna.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards