Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Mitt tillstånd

Av Sophie - 18 juli 2011 18:01

Åh rädda mig någon! Hela jag skakar av köld och jag vågar inte bära ett barn ner för trappan. Nu är pappa och Niklas på ica med barnvagnen så jag får typ en halvtimmes paus. Kanske mer om bebbarna är lugna när de kommer hem. Vill bara sova. Idag har jag sovit i etapper typ. Tio minuters sömn, vaknat av en bebis vrål, hasat mig upp ur soffan och förbannat allt som har med barn att göra. Fått ett leende tillbaks som får hjärtan att smälta. Sen lite mer skrik. Trott att döden inte är långt borta. Sovit femton minuter till. Kollat på en halv film med mycket pauser och skrik. Så har min dag varit. Nu har jag precis tagit en Treo i hopp om bättre mående. 


Ungefär såhär känner jag inför att ta hand om mina barn just nu

  

 
 
Elina

Elina

18 juli 2011 18:41

Stackare! Jag beundrar dig som har två pojkar att ta hand om själv! Jag förstår att du får hjälp av din familj och så men det är ändå du som har huvudansvaret. Jag fick mina killar för 3 veckor sedan och herregud vilket jobb, då har jag ändå min man som är pappaledig också! Men helt underbart också, såklart :-) men som jag skrivit förut så läser jag ofta din blogg, gillar att läsa om dig och dina fina pojkar :-)

http://elinaballerina.bloggplatsen.se

Sophie

18 juli 2011 22:54

Tack! Ja visst är det underbart men samtidigt ett rent helvete ibland! Grattis till dina små! Vad blev det för namn och hur stora var de? :)

 
Elina

Elina

19 juli 2011 06:36

Jo när båda skriker fast man gjort allt i sin makt känner man sig ganska otillräcklig! Men jag hade aldrig velat vara utan barn nu! Mina ska heta William och Philip och de vägde ca 2500 och 2700 g när de kom i v 35 så det kändes ganska lagom, jag hade nog spruckit om de legat kvar längre och blivit större :-)

http://elinaballerina.bloggplatsen.se

Sophie

19 juli 2011 11:09

Ungefär som mina var i vikten då :) Fina namn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards