Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Sophie - 22 maj 2011 22:54

Jag ammar mina barn. Men på kvällarna är det skitsvårt, oftast. När man klämmer på brösten kommer det ingenting, eller så kommer det bara genomskinlig "mjölk". När barnet försöker amma så gnäller det och skriker och får nästintill panik. Då blir det ersättnignen. Jag vet ju att man ska ligga och amma kosntant på kvällarna för att få mer mjölk men med två känns det omöjligt.. Båda ska ha mat samtidigt och som sagt, på kvällarna är det verkligen hela tiden. Jag hinner inte på gå toa. Så sen barnen föddes har de fått ersättning nästan varje kväll. Men bara en gång då per dygn. När de har varit för jobbiga för att hantera har jag ändå kämpat på med bara amningen. Men nu har jag bestämt mig. Jag ska ge ersättning så för de blir för jobbiga båda två. Sen får jag pumpa ur om det är så. Kalla mig lat men jag tror att det blir bäst så, för barnen också. De får en mindre stressad mamma och de blir lugnare bebisar. Dessutom får de bröstmjölk också. Nu ska jag ge Samuel lite mat och sen sova. Hoppas jag!


Dödstrött Joel<3

Av Sophie - 22 maj 2011 18:02

Varför tycker majoriteten av mina läsare att det inte är okej att dricka alkohol när man ammar


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards