Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Sophie - 5 maj 2011 14:41

En tvillingmammas tio budord

Hittade denna lista på familjeliv.se

  1. Du skall icke köpa olika sorters bebisstrumpor, EN färg, EN modell - annars får du ett helvete
  2. Du skall inhandla kjol eller byxor med VÄRLDENS STÖRSTA fickor till dig själv - ty du kommer alltid ha famnen full (en nappflaska, 8 nappar, en matningssked och en mobil MÅSTE få plats. Minst.)
  3. Du skall icke räkna med att ha fina kläder. Om ni är på fest, ha på en kofta till barnen är i säng - sedan kan du ta av spyor och barnmat och visa en tjusig top under (visserligen med en V-formad spyfläck där koftan delade sig, men lite får man leva med)! 
  4. Du skall äta ditt dagliga bröd när du KAN - inte när du VILL (för då får du inget) 
  5. Du skall sminka dig i en optimal ordning så att du inte ser koko ut om du blir avbruten och sedan glömmer eller inte får tillfälle att göra klart (börja förslagsvis med concealer på påsarna under ögonen)
  6. Du skall icke vara lyhörd för dina barns behov. Du skall istället göra ett schema för när det är OK att ha olika behov och följa det. Annars kommer du aldrig att räcka till. Äta och sova gör de på bestämda tider, inte när de verkar hungriga eller trötta. (Och du kommer att märka att de blir synkroniserade och urnöjda med detta! Det tar bara olika lång tid att komma dit). 
  7. Du skall aldrig tänka i rättvisetermer när det gäller tvillingbebisar. Får du tillfälle att gosa och pussa på en av dem - GÖR DET! Ha inte dåligt samvete för att din andre guldklimp under tiden får ligga själv på filten. Nästa gång är det han som behöver dig 100%.  
  8. Du skall icke lära dina barn att vagnen rullar när de sover i den. Jätteskönt att gå ut att gå ibland men den tiden de sover kan vara värdefull att ha till annat också. Typ sova själv.
  9. Du skall icke köpa ETT paket blöjor, NÅGRA burkar barnmat eller ETT paket välling. Du ska köpa så MYCKET du någonsin kan bära och lägga upp lager som är enorma. Ty annars får du tillbringa lika mycket tid i affären som hemma. 
  10. Tänk gärna på vilodagen, du kommer definitivt att helga den. Men den kommer inte.
Av Sophie - 5 maj 2011 12:23

Anmälan var angående att jag är en dålig mamma. En stark oro för hur jag tar hand om mina barn. Enligt bloggen har jag skrivit att jag vill ta droger, att jag vill dricka, att jag klär dem för kallt, att min pappa inte bor hemma (wtf??) och att familjen inte riktigt orkar med situationen. Hm. Det enda av allt detta som stämmer är att jag "vill" dricka. Fast jag vet inte riktigt om det stämmer heller. Jag längtar inte efter alkohol, jag anser bara att det är okej att dricka ett eller max två glas vin/öl när man ammar. Enligt bland annat konsumentverket är ju det okej och man ska till och med kunna dricka större mängder men det vågar jag inte. Dock har jag inte druckit eftersom jag inte har haft behovet. Well.. Tråkigt när man får höra sånt här men det är ju faktiskt inte mitt problem. Synd bara att folk på allvar (om det nu är allvar) ska tro sånt om en.



Joel <3

Av Sophie - 5 maj 2011 09:58

Socialen ska komma hit idag, min förra kontaksperson därifrån ringde nyss och sa att hon kommer hem till mig idag, hon visste inte riktigt vilken tid. Anledningen är att det har kommit in en orosanmälan om mig. Jag får veta mer exakt vem som har gjort den och vad det handlar om när hon kommer. Hm, jag fattar ingenting.. Jag har väl inte gjort något nu? Mycket skumt. Uppdaterar senare när jag hinner och vet mer.

Nu vill Joel ha mat och mina bröst är uttömda, finns seriöst knappt en droppe kvar så det blir flaskan för hans del. 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards