Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Sophie - 21 januari 2009 22:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 21 januari 2009 18:15

Jag har varit aktiv idag. Jag har klivit upp halv nio, sminkat mig och fixat håret inför Make Up Store-praktiken. Trredje gången jag var där. Tredje gången jag skulle ha varit där. Alltså har jag skött mig. Jag har blivit sminkad, jag har sminkat en annan praktikant. Det var riktigt kul, faktiskt.

Efteråt, nu, sitter jag och har fet ångest. Jag har godis. Jag vill bli av med det. För jag vet att jag kommer att äta av det. Jag vet att jag inte bara kommer äta av det, jag kommer äta upp det. Visst, det är inte någon överdriven mängd smågodis. Men det räcker väl för att ge mig ångest redan innan jag stoppar första biten i munnen. Redan när jag öppnar dörren till affären och vet vad som kommer ske. Redan när jag står vid kassan och ska betala med blicken sänkt, jag finns inte. Det där godiset köper jag inte till mig! Låtsas svara i mobilen och fråga om jag verkligen skulle köpt dedär sura flaskorna.. För jag ska ju inte äta något av godiset. Jag lägger upp en tjuga och går. Killen i kassan ropar efter mig att jag glömde ta enkronan jag fick tillbaks. Men jag orkar inte, jag bara går. Stoppar ner påsen i väskan när jag tror att ingen ser. Sätter mig på Make Up Store's personaltoalett och äter upp hälften.

Nu sitter jag hemma. Efter att jag har skrivit den här texten finns det två bitar kvar. Resten har jag ätit medans jag skrev.

Ikväll, när mamma kommer hem om en halvtimme ungefär, ska jag hjälpa henne att laga pannkakor. Göra Crepes, heter det så? Typ pannkakor med någonting inuti.

Nu är godiset slut. Dags att leta igenom köket efter något annat att äta. Dags att spy.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards