Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Dålig mamma

Av Sophie - 5 maj 2011 12:23

Anmälan var angående att jag är en dålig mamma. En stark oro för hur jag tar hand om mina barn. Enligt bloggen har jag skrivit att jag vill ta droger, att jag vill dricka, att jag klär dem för kallt, att min pappa inte bor hemma (wtf??) och att familjen inte riktigt orkar med situationen. Hm. Det enda av allt detta som stämmer är att jag "vill" dricka. Fast jag vet inte riktigt om det stämmer heller. Jag längtar inte efter alkohol, jag anser bara att det är okej att dricka ett eller max två glas vin/öl när man ammar. Enligt bland annat konsumentverket är ju det okej och man ska till och med kunna dricka större mängder men det vågar jag inte. Dock har jag inte druckit eftersom jag inte har haft behovet. Well.. Tråkigt när man får höra sånt här men det är ju faktiskt inte mitt problem. Synd bara att folk på allvar (om det nu är allvar) ska tro sånt om en.



Joel <3

 
 
Ingen bild

annie ståhl

5 maj 2011 13:42

wtf ?! du är en sjukt bra mamma sophie! (av vad jag sett i blogg/facebook) skulle inte tro något annat heller. har du något namn på idioten som anmält ? kram

 
Ingen bild

En mamma

5 maj 2011 15:50

Men jösses !?! Be människan skaffa sig ett liv!

 
Ingen bild

Moa

5 maj 2011 17:13

Men gud, fattar itne varför folk ska lägga sig i! Du verkar vara en jättebra mamma!

Sophie

5 maj 2011 18:00

Tack! :) Folk vill jävlas.

 
Ingen bild

Mia

5 maj 2011 19:40

Usch vad tråkigt, det är säkert nån som är avundsjuk på dina fina tvillingar inget att bry sig om men svårt att inte bry sig heller. Kan säga att jag som har några veckor kvar tills mina föds är sugen på vin oxå och längtar faktiskt efter mitt första glas, jag gillar vin och tycker det är gott men det betyder inte att jag vill bli aspackad och riskera mina barns liv och hälsam, det finns faktiskt folk som kan dricka lagom mycket. Hoppas allt går bra!

Sophie

5 maj 2011 22:34

Håller med, att man dricker betyder inte att man ligger aspackad i ett hörn och inte kan ta hand om sina barn. Jag dricker inte av den anledning att jag inte vill lukta alkohol inför barnen. Dock är helt helt okej att dricka ett glas till maten. Varför inte om man är sugen? Det skadar ju inte barnet.
Jag bryr mig inte om alla dessa påhopp, jag vet ju vad jag gör och vad barnen mår bra av och inte. Det är bara lite synd att folk ska gå och tro sånt om mig. Kram!

 
Ingen bild

äckel jävla kräk simon

5 maj 2011 20:44

Äckel jävla kräksimon som alla hatar, hur fan kan äckel simon som skiter i sina egna barn, hurfan kan man skita i sina egna barn... sånt jävla AS ... Man ska inte anmäla folk om man är det största äckligaste jävla svin kräket själv.. alla hatar han ändå å du kommer få all cred av dina barn , dom kommer bara hata sin frånvarande pappa ... styrkekramar sophie :)

Sophie

5 maj 2011 22:35

Wow, okej. Här är någon som känner hat, haha! Men tack för ditt stöd, kram!

 
Ingen bild

Erika, sambo och förlovad med Simon.

6 maj 2011 11:28

Till dig som kastar massor med skit på Simon och inte ens vågar skriva ditt namn. Vet du ens bakgrunden till varför han inte vill ha något med sophie och barnen att göra? Först ligger hon med en knarkare och blir på smällen med honom, hon ska behålla de men får missfall. Kort därpå så skriver hon bara nån vecka innan hon blir ihop med simon " vill hitta någon som kan göra mej gravid" sen har hon skrivit andra sjuka saker som " vill att alla ska tycka synd o mig och vilja knulla mig gravid" Hur störd får man vara? HON VILLE BLI GRAVID. För det andra, hur lämpligt är det att bli mamma när man i stort sett bara legat inne på behandlingshem, skärt sönder hela armarna, knarkat och fortfarande bor hemma när man får barn eller "lurar" någon att göra henne gravid? Vilket liv, hon har ingen gymnasieutbildning så vilket jobb och bostad ska hon få? Nu förstår alla varför han inte vill ha med henne att göra så som hon gjort mot honom. Det är för det första olagligt. Så kasta inte massa skit på honom innan du vet hur situationen egentligen är. Det roliga är att du kn skriva massa skit här och inte ens ange ditt namn, men skulle du våga göra det i verkligheten till honom? Pinsam är vad du är som vräker ur dig fula saker just här :)

 
Ingen bild

En mamma

7 maj 2011 11:17

Erika - Oavsett vad hon har gjort så är det inte barnen som ska bli lidande utav de. De har inte gjort något för att förtjäna det, man behöver inte älska varandra men man ska alltid finnas där och bete sig vuxet inför sina barn!

 
Ingen bild

Ti

7 maj 2011 16:39

Människor kan förändras! Man kan väl vara en bra mamma även om man har haft det jobbigt tidigare i livet? Motgångar gör en starkare. Jag tycker du verkar vara en fin mamma :)

Sophie

7 maj 2011 20:59

Tack! :) Och jodå, mina jobbiga år har verkligen hjälp mig så mycket! Hade aldrig varit den jag är utan de här åren :)

 
Ingen bild

Erika, sambo och förlovad med Simon.

8 maj 2011 01:11

Fast göra så mot någon och skriva sånna sjuka grejer som " vill att alla ska knulla mej gravid" Det är sjukt. Och jag är inte ensam om att tycka att det du gjort inte är normalt. Finns inga ursäkter i världen för det du gjort och vad ska du säga till dina barn när dom växer upp? Tänker du se dom i ögonen och säga sanningen till dom? Stackars barn säger jag bara. Att du inte mår skit över det du gjort... det hade en normal människa gjort.

 
Ingen bild

anonym

8 maj 2011 12:49

men var det inte lika mycket pappans ansvar att se till att använda skydd? om han hade tagit sitt ansvar och använt kondom hade han inte behövt bli pappa.

 
Ingen bild

Lilly, till "Erika"

21 maj 2011 00:45

Men snälla rara. Han har själv satt dessa barn till världen. Ingen tvingade honom att inte använda skydd va? Sorgligt att han (och du) anser att det inte ska finnas någon kontakt barnen? Patetiskt. Tankesättet du har är väldigt vridet. När eller om Simon vaknar upp, kommer det nog vara för sent att ha kontakt med sina barn. Fast det kanske är lika bra, det bästa för barnen är ju att ha kärleksfulla och smarta människor omkring sig.

Sophie

21 maj 2011 19:49

Håller verkligen med dig helt. Dock kan man ju inte göra med än att vara tyst och göra sitt jobb med barnen liksom. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards