Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Sophie - 20 januari 2011 21:04

Vad gör man när ens föräldrar har lagat äcklig mat? Det är ju fruktansvärt respektlöst att säga att man tycker att det är äckligt, man hade ju faktiskt kunnat laga sin egen mat. Men är det inte ännu mer respektlöst att ställa sig och laga något eget när man ser vad det är för mat? De har liksom stått och lagat detta i flera timmar. Kycklingsoppa blev det. Och det låter ju rätt så gott. Men kycklingen var okryddad och inte stekt, bara kokt så den var helt grå. Det var potatis med lite skal kvar och en jättevattnig buljong. That's it liksom. Lite morot också. Jag gillar annars soppa men det här var fan knappt ätbart. Hur gör man?

Av Sophie - 20 januari 2011 09:03

Nu har jag mejlat min mentor och sjukanmält mig idag. Så jag går inte till skolan. Blä vad fruktansvärt lat jag är men jag har verkligen ingen lust. Dessutom kommer jag ändå inte få betyg i rörlig bild pga mammaledigheten. Så det känns meningslöst.

Av Sophie - 20 januari 2011 08:29

Torsdagar kommer nog att förbli min hatdag. Visst, jag får sova till åtta men jag har engelska, samhäll och rörlig bild. På engelskan måste man snacka engelska, vilket jag kan men jag hatar att prata inför grupp. På samhäll är det ändå rätt lugnt, det är bara att lyssna på skriva. På rörlig bild har man sjuuuukt mycket press på sig och läraren tjatar om att det är jätteviktigt att vi jobbar hårt med våra filmmanus. Helvete. Och så slutar jag 16.10 Hemsk tid. Nu har jag klagat färdigt. :)


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards