Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Sophie - 22 januari 2011 13:36

Sitter och äter frukost och är irriterad över att jag vaknade vid ett idag. Men men, jag behöver faktiskt sömn. Min bror ligger fortfarande och sover. 

Mina föräldrar har åkt till Köpenhamn och kommer hem imorgon, som en minisemester typ. Lite skönt att vara själv hemma för en gångs skull. Ska inte göra nåt speciellt idag. Blir väl att gå ut och gå och annars bara vara hemma och ta det jävligt lugnt. Mimmi ligger på fönsterbänken och glor på min frukost. 


(Bilden är inte tagen nu. )

Av Sophie - 22 januari 2011 00:24

Har faktiskt haft en jävligt bra dag idag. Först vaknade jag (vaa?) vid halv åtta. Och klev upp halv åtta. Olikt mig, jag brukar annars sova en halvtimme förlänge och bli tvungen att stressa. Sen tog jag bussen in till stan för att gå på första utav fem föräldrargrupp-träffar. Det var jättebra, lite stelt bara eftersom man inte känner varann riktigt. Men det verkar som att man kommer få bra info om just det man behöver veta när man är yngre och gravid. I princip alla var arton så det var också bra. Efter träffen gick jag ner på stan och åt med en av tjejerna i gruppen. Sen stack jag iväg till simhallen för ett vettengympa-pass. Haha, jag ville egentligen inte dit men pappa har tjajat om att gravida på hans jobb också skulle dit och det skulle vara jättebra så jag tänkte testa en gång. Och det var faktiskt väldigt bra. Ett riktigt träningspass som var ansträngande men höll inte på lika länge som ett vanligt pass. Perfekt. 

Sen hämtade mamma mig och vi gick och fikade på Palladium. Svindyrt med smakar därefter. Sen kom Niklas (min lillebror) och tiggde pengar till mat, plus att han skulle köpa jeans för mammas pengar såklart. 

Sen åkte mamma och jag iväg för att titta på en barnvagn jag hittde på blocket, som jag även köpte! Är hur nöjd som helst. Jättebillig var den (1800 kr) och den var i väldigt bra skick om man tänker på vad den kostade. 

Vad långt inlägg det blev! Klockan är halv ett och det är fredagkväll. Är dödstrött så jag ska lägga mig nu, godnatt. 


  Kändes helt sjukt att köra ut vagnen till bilen! 


Bilden har jag tagit från blocket så det är alltså precis den här vagnen jag köpte. 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards