Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Nikolaus och badbilder!

Av Sophie - 5 december 2011 23:23

Imorgon kommer Nikolaus, visste ni det? Om du är tysk så vet du troligtvis om detta och har ställt fram dina skor, eller möjligtvis så har dina barn ställs fram sina skor. Jag ahr iallafall gjort det. Joel och Samuel också, såklart. 


 


Skorna till vänster är min brors skor, Niklas, som för övrigt också har namnsdag imorgon. Så, grattis på namnsdagen alla Niklasar där ute!

För er som inte vet vad Nikolaus är för något så kan jag kort förklara det jag vet. 

Det är en tradition i Tyskland som inträffar på morgonen den sjätte december. På kvällen innan gör man sina skor fina och rena, sen ställer man fram dem (vi brukar ställa dem vid dörren) och går och lägger sig. På morgonen när man vaknar har Nikolaus (jultomten) lagt godis och kanske en present i skorna. Självklart inte smågodis ;). Jag vet faktiskt inte varför man gör detta, men som sagt är det en högtid, kanske mest ägnad åt barnen i familjen. Så imorgon visar jag vad vi fick!


Jag tänkte också visa lite badbilder från ikväll på Joel och Samuel. Lika söta som vanligt, om inte sötare?

På alla bilder är Samuel pojken till vänster och Joel till höger.






   

 
 
Angelika - 18 år och mamma till William

Angelika - 18 år och mamma till William

5 december 2011 23:41

Jesus vad söta dom är!

http://kotek23.blogspot.com

Sophie

6 december 2011 08:54

:D

 
minna

minna

6 december 2011 12:03

Är det inte den sjätte januari? Som i Spanien? Där är det i alla dem dagen eftersom Jesusbarnet fick sina presenter av de tre vise männen den dagen.

http://kalasigt.wordpress.com

Sophie

6 december 2011 14:05

Nope, den sjätte december. Jag hade ingen aning om att man firade det i andra länder också.

 
Malin

Malin

15 december 2011 12:54

Jisses så charmiga dom va ! Jätte söta ! :)

http://TheStarEver88.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

15 december 2011 12:55

Insåg nu att min tidigare kommentar lät lite konstig ;) Därför försöker vi igen :D
Jisses vad söta dom ÄR . ;) Jätte Charmiga !! //

http://TheStarEver88.bloggplatsen.se

Sophie

16 december 2011 18:08

Haha, tack tack :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards