Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Min nya blogg

Av Sophie - 20 december 2011 23:06

Det börjar likna något nu alltså! 

Jag tror att jagnästan är klar med nya bloggens design och det blir orange i en väldigt röd nyans. Jag gillar verkligen rött. Det får mig att tänka på blommor, läppstift, blod och saft. Rött är bra. Min nya blogg blir förhoppningsvis också bra. Hittills har jag skrivit fyra inlägg som jag har lagt ner lite kraft på. Fler ska det bli innan jag byter från den här.


Något speciellt ni vill att jag ska ägna ett inlägg åt i den nya bloggen? 


 

 
 
Ingen bild

MR Mamma Mu

20 december 2011 23:22

snygga kvinna!!

Sophie

21 december 2011 01:10

Gammal bild :(
Du kan vara en snygg kviga!

 
Simone

Simone

21 december 2011 02:04

älskar piercingen! dösnyggt!

http://www.simonealexandersson.bloggplatsen.se

Sophie

21 december 2011 09:47

Tack!

 
Ingen bild

Hanna

21 december 2011 15:35

Alltså det där röda är totalt jävla underbart!
Hur har du fått det så? Efter att ha gått in och kollat denna bilden typ 100 gånger (och även suttit och dreglat över Rihannas underbara hår i "man down"-videon) nu så har jag bestämt mig. Jag SKA testa på rött jag med. Men.. hur? Jag har mörkbrunt hår nu.. tror du jag behöver avfärga/bleka det först? :)

Sophie

21 december 2011 15:49

Även om man har väldigt ljust hår måste man bleka håret först. En blekning får hårstråna att öppna sig och suger då åt sig av färgen mycket bättre. Men man bör ha så ljust hår som möjligt om man vill tona det i en extrem nyans. Ska du färga det rött gör det ju inget om håret blir lite orange efter blekningen. Men tänk på att du kommer få färga utväxten ungefär varje vecka om det ska se bra ut, om du har tur varannan eller var tredje. Det är massor av jobb och man bör inte tvätta håret med schampo mer än två gånger i veckan heller. Jag vande av håret vid schampo och jag använder det fortfarande bara en gång i veckan. Håret vänjer sig. Hm, vad mer ska man tänka på... Den här bilden är ju några år gammal, jag är inte rödhårig nu.
Vill du ha en färg som går mer åt rosa eller mer åt orange? Personligen gillar jag orangeaktigt bättre, det blir mer "eldigt" då ;)
Gå in här och titta: http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=/generated/artlist_l_79_0_0_0_1.asp&extra=0-0

Den färgen ska man helst ha i håret över natten med en engångsbadmössa på huvudet. Då ger det bäst resultat och håller längst. Lycka till!
Hör gärna av dig igen om du undrar över något!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards