Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Happy day! Bad day!

Av Sophie - 29 december 2008 20:52

(Har inte skrivit på några dagar eftersom vi gjorde en systemåterställning och fick installera om en massa program och så).


Idag har varit en både bra och dålig dag. Först var den dålig för att jag vaknade och hade satt på elementet på högsta och dörren var stängd, som alltid. Katten står och krafsar på dörren och vill ut, som alltid.

Sen åkte jag till soc på samtal. Vi pratade i en hel timme, om inte mer!

Sen kom min mor och hämtade mig och så åkte vi till Bup och gick på ett samtal med en från ätstörningsteamet. En medelålders kvinna i en stickad tröja i regnbågensfärger och världens tjockaste lår. Skulle kunna vara en dagisfröken. Hon ställde en massa frågor som jag inte ville svara på när min morsa var i rummet så det blev rätt spänt och tyst. Sen ställde hon frågor om mig till min mamma, som hon såklart inte kunde svara på.

Men jag ska tillbaks, ensam, den åttonde januari. Går säkerligen bättre då.

Efter samtalet gick jag och mamma och åt, på Subway. Det kändes riktigt bra. Inte. Hade knappt ätit på fyra dagar tror jag så just nu skulle jag behöva ett par byxor med ett elastiskt band rund midjan. Såna byxor för gravida kvinnor. Huu.

På tal om graviditet. Jag vaknade upp och magvärken var som bortblåst. Inga spår av värk här inte. Så antingen var jag bara magsjuk på något konstigt sätt, eller så är jag med barn och vet inte om det. Kanske kommer en unge om 8 månader då. Ha ha.



Ja, åter till min dag idag. Efter att jag hade varit i, vad som kändes en oändlighet, på stan åkte jag hem med mina föräldrar. Sen gick jag ut och var med två vänner. De tvingade mig att äta spaghetti med köttfärssås för att de tyckte att jag var så smal, även om jag var helt uppsvälld av Subwayincidenten. Köttfärssåsen var inte ens varm och det var helt klibbigt och äckligt alltihopa.

Sen köpte jag cigg och gick hem. Nu sitter jag här och internet har precis börjat fungera.

Nu ska jag sitta här en stund, sen blir det en mysig natt med tramadol, som också tar bort min matlust! Allt-i-ett.

 
 
Locklig

Locklig

29 december 2008 21:22

Vad är en Pro Ana?
/Locklig

http://www.metrobloggen.se/fundersam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards