Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under maj 2011

Av Sophie - 22 maj 2011 18:02

Varför tycker majoriteten av mina läsare att det inte är okej att dricka alkohol när man ammar

Av Sophie - 21 maj 2011 21:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 20 maj 2011 10:27

Killarna har varit skitjobbiga inatt. Samuel letar och letar efter mat när han ligger vid bröstet men han äter inte. Skriker och spänner sig. Sen rapar man honom och då är han lugn i nån minut.. Joel bruakr inte vara sån men inatt var det likadant med honom. Fick väcka mamma till sist vid halv fyra-tiden, blev att ge dem lite ersättning. Joel låg i spjälsängen och Samuel hos mig och snuttade vid bröstet hela natten, annars hade jag väl inte fått sova nåt alls. Nu är jag vaken i vilket fall! Vaknade för en timme sen och var pigg. Nu ska jag amma Joel - igen. 


 

Av Sophie - 18 maj 2011 22:57

Tag sen jag skrev nu och hinner inte nu heller.. Lägger upp lite bilder i alla fall :D


 


   Joel älskar att bada   Ett av Samuels första leenden fångades på bild!

Av Sophie - 14 maj 2011 08:45

Idag beger vi oss in till Växjö med BUSS. Hur ska detta gå? Jag och mamma och barnen. Med en fet tvillingvagn. Busstid att passa och så vidare. Antagligen går det bra, men vem vet? Känns lite jobbigt om jag blir tvungen att amma på bussen eftersom risken/chansen är ganska stor att någon eller några jag känner befinner sig i närheten. Hm. Återkommer senare, nu är det frallor till frukost!

Av Sophie - 13 maj 2011 13:00

I onsdags blev mina gossar en månad gamla! Känns ganska sjukt hur fort tiden går.. Igår var vi en sväng i hålan Lessebo och gjorde faderskapstest och köpte glass efteråt. Har blivit lite mer bekväm med amingen, blev tvungen att amma ute på en bänk men nu har jag vant mig, det är faktiskt inte så många som tittar. Idag ska jag och grabbarna hem till deras farmor och farfar och fika lite. På söndag konfirmerar sig min kusin så det blir spännande att se hur killarna sköter sig i kyrkan, man borde väl kunna amma i en kyrka va? Får sätta mig längst bak bara isåfall. Nu ska jag hoppa in i duschen, får passa på när mamma är hemma och hjälper mig med allt! 


I nionde klass. Sliten och ätstörd.

BVC

Av Sophie - 10 maj 2011 17:20

Idag har jag varit på BVC med grabbarna. De har gått upp nästan ett kg var nu! Joel väger ungefär 3600 gram (53 cm) och Samuel väger ca 3450 gram 51 cm). Pga längdskillnaden ser Samuel dock mycket tjockare ut, haha. Nu ska jag rusa in i duschen för min kära mamma är ute och promenerar med barnvagnen så att jag kan ta det lite lugnt. Imorgon är jag ensam hemma igen hela dagen, men det funkar ju hyfsat ändå har jag märkt. Dock får man knappt äta.. 

Av Sophie - 9 maj 2011 17:09

Sovit ett par timmar. Är helt slut. Hade glömt ta min medicin igår så jag hade helt sjukt ont i huvudet.. Men nu mår jag bra, ska käka nåt så att jag inte kollapsar, hoppas att barnen tillåter mig.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards