Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Sophie - 10 april 2011 22:18

Nu är jag så redo som jag kan bli för förlossningen tror jag. Eller ja nästan, ska snabbt köpa en billig amningsbh på Lindex imorgon så jag har något under tiden på BB. Annars har jag köpt en flaska coca cola idag (har aldrig sånt hemma annars så kändes lite pinsamt att komma hem med massa onyttigt men vafan), en påse smågodis och ett paket dextrosol. Lär nog inte vilja ha godis under förlossnignen men det är nog gott att ha efter kan jag tänka mig. Om inte så blir brorsan glad. Imorgon hoppas jag på goda nyheter. 

Av Sophie - 10 april 2011 18:26

Vaknat hur många gånger som helst inatt, skojar inte. Vaknade bland anant vid sjutiden av att jag hade en fruktansvärd huvudvärk och googlade såkalrt direkt på det och tydligen kan man få det vid havandeskapsförgiftning... Men huvudvärken försvann efter nån halvtimme och jag somnade igen. Klev upp vid halv nio och åt frukost på altanen med mamma som också redan var vaken. Sen gick jag och la mig igen med kläderna på. Mamma kom in säkert tjugo gånger och tjatade om nån jävla åkpåse för tvillingar men jag orkade ju inte lyssna. Klev i vilket fall upp klockan ett och då fattade jag att hon hade hittat en tvilling-åkpåse på blocket för trehundra. Galet billigt. Så vi åkte iväg direkt, mamma skulle först simma en massa längder så jag fick sitta och glo och svettas. Jaja. Åkpåsen ligger i vagnen nu och ser nyköpt ut. Perfekt. Nu slipper jag ha de onödiga liftarna som egentligen är till för vintern. Och bebbarna får kroppskontakt i vagnen. Yeah! Imorgon är det mvc och läkare, ska fråga lie angående igångsättning men jag tänker inte avslöja något för er om det blir så. Hähä. Ni får vänta snällt på att bebisarna är ute. Tänker inte avslöja något, blir för jobbigt med en massa sms och samtal då tror jag.

Av Sophie - 10 april 2011 00:39

Har seriöst legat som en jävla val i sängen, soffan och alla andra ställen där liggande ställning är möjligt. Jag har legat där och klagat och halvt skrikit och nästan gråtit ut att jag vill slippa det här helvetet som det innebär att vara gravid med två fina pojkar i magen och ha en enda lång sammandragning. För varje minimal rörelse drar livmodern ihop sig och trycker sönder revbenen. Att lyckas ta på sig skorna vore ju coolt i det här skicket. Mamma får hjälpa mig att stänga bildörren för det klarar jag itne. Gör för jävla ont att böja sig ut ur bilen. Sitter som en lam tant. 

Funderar seriöst på att tvinga dem att sätta igång mig på måndag. Pallar inte mer nuuuuu. Hoppas lite lite på att de här "känningarna" i låren betyder något. Mensliknande "smärtan". Känner även ilnignar som fan mellan benen och jag ahr läst att det betyder att man prvis börjar öppna sig eller något i den stilen. Minns inte riktigt. För någon livmodertapp har jag ju inte kvar. Längtar efter att bli lite uttöjd mellan benen för ovanlighetens skull! 

Förresten, min bror har fortfarande inte kommit hem. Whatever.... Nu SKA jag sova. Godnatt.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards