Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Gravidlista

Av Sophie - 20 mars 2011 22:59

Har tråkigt ovh är inte trött! Därför underhåller jag mig med en sånhär lista!



GRAVIDLISTAN DE LUXE


Jag fick reda på att jag var gravid den:28 augutsi 2010 (enligt bloggen, minns inte om jag fick reda på det dagen innan kanske)

Jag var då i vecka: 5 +
Min partner sa såhär när han fick veta: Han kramade mig och jag grät, sa inte så mycket.


Graviditetssymptom: Obeskrivligt trött
Känslomässigt vrak jag blivit på en skala 1-10: Vet inte... Tycker att jag är ungefr som vanligt! Brukar vara rätt så känslig annars också fast jag visar det aldrig.
Jag har börjat att tycka om: Kommer inte på något nytt nu
Jag har slutat att tycka om: Naturgodis 
Cravings: Juice och citron men framförallt Piggelin!


Första ultraljudet (RUL) gjordes den  22 november 2010
Jag var då i vecka: 17+1
Känslor under och efter ultraljudet: CHOCK. Jag blev först helt tyst, sen svor jag ltie och sen blev jag glad. Jag fick ju erda på att det var tvillingar! 
Hur många ultraljud har vi gjort:
Tre hittills, har ett till planerat men hoppas att bebisarna kommer innan!


Den/de första som fick reda på att jag var gravid var: Först pappan till barnen, sen Chibi (vän) och därefter mina föräldrar, allt på samma dag om jag minns rätt.
Vi berättade för våra föräldrar i vecka Samma dag som jag fick reda på det, alltså vecka fem elelr sex och för resten av världen i vecka: Blev lite utspritt, vissa på en gång men de flesta väntade jag med till efter vecka femton pga mitt tidigare missfall.  
Kommentarer jag fått:
"Oj vad ungt!"

"Men vad säger pappan till barnen då?????"

Nästan alla är positivt inställda! 
Konstigaste råden folk givit mig: Har fått hur mycket olika tips om hur jag ska välja namn så att de passar ihop och passar med mitt efternamn osv. Blir galet irriterad, så jävla viktigt kan det väl inte vara sålänge man hittar något som passar för en själv? Gah!


Det började att synas att jag var gravid i vecka: 16 ungefär.
Första bristningen på magen kom i vecka: Usch, för ett par veckor sen tror jag. I vecka 32 alltså. Men de är bara centimeterlånga och kanske fem stycken. 
Brösten började att läcka bröstmjölk i vecka: Säkert innan vecka 20! 
Jag var i vecka 26 när jag inte längre kunde se mina fötter.
Hittills har jag gått upp: 
20 kg!


Första sparkarna kändes i vecka: 19 ungefär
Jag var: 
hemma
Var i bergochdalbanan befann sig känslorna just då? Måste vara tråkig och säga att jag inte minns riktigt! Men jag blev ju väldigt glad och förvånad samtidigt som jag undrade om jag bara inbillade mig :D
Min partner kände sparkar i vecka: Mamma kunde känna utanpå i vecka 25 kanske, men då var det ju bara tillfälligt att hon tog mig på magen så man kunde antagligen känna mycket tidigare.


Såhär vill jag att förlossningen ska vara: Vaginal, snabb men inte för snabb. Vill hinna få epidural om jag behöver det, vill hinna testa lustgas ordentligt. Det värsta som kan hända tror jag är om jag spricker mycket, är livrädd för att bli sydd! Kommer att kräva lokalbedövning om det så bara är ett halvt stygn.
Såhär kommer den förmodligen att se ut: Vaginalt, för tidigt födda.
Vet vi vad det är för kön? Killar, helt säkert.
Namn vi funderat på: Joel och Samuel
Namn vi absolut aldrig funderat på, men skrattat åt flera gånger: Vet inte 


Bästa stunden: På första ultraljudet när chocken lagt sig och man såg ena tvillingen slå/klappa på den andra bebisens huvud.
Värsta stunden: Foglossningen i vecka 18 och klådan nu.


Beräknad födsel: 1 maj.


 

 

 
 
Magda

Magda

21 mars 2011 19:47

Kul lista :) Jag snor den för jag har inte heller så mkt att göra ;)

http://nertus.blogg.se

 
Namntips

Namntips

25 mars 2011 00:28

Här finns massor med namntips :)

http://www.namntips.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards