Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Sophie - 20 mars 2011 22:59

Har tråkigt ovh är inte trött! Därför underhåller jag mig med en sånhär lista!



GRAVIDLISTAN DE LUXE


Jag fick reda på att jag var gravid den:28 augutsi 2010 (enligt bloggen, minns inte om jag fick reda på det dagen innan kanske)

Jag var då i vecka: 5 +
Min partner sa såhär när han fick veta: Han kramade mig och jag grät, sa inte så mycket.


Graviditetssymptom: Obeskrivligt trött
Känslomässigt vrak jag blivit på en skala 1-10: Vet inte... Tycker att jag är ungefr som vanligt! Brukar vara rätt så känslig annars också fast jag visar det aldrig.
Jag har börjat att tycka om: Kommer inte på något nytt nu
Jag har slutat att tycka om: Naturgodis 
Cravings: Juice och citron men framförallt Piggelin!


Första ultraljudet (RUL) gjordes den  22 november 2010
Jag var då i vecka: 17+1
Känslor under och efter ultraljudet: CHOCK. Jag blev först helt tyst, sen svor jag ltie och sen blev jag glad. Jag fick ju erda på att det var tvillingar! 
Hur många ultraljud har vi gjort:
Tre hittills, har ett till planerat men hoppas att bebisarna kommer innan!


Den/de första som fick reda på att jag var gravid var: Först pappan till barnen, sen Chibi (vän) och därefter mina föräldrar, allt på samma dag om jag minns rätt.
Vi berättade för våra föräldrar i vecka Samma dag som jag fick reda på det, alltså vecka fem elelr sex och för resten av världen i vecka: Blev lite utspritt, vissa på en gång men de flesta väntade jag med till efter vecka femton pga mitt tidigare missfall.  
Kommentarer jag fått:
"Oj vad ungt!"

"Men vad säger pappan till barnen då?????"

Nästan alla är positivt inställda! 
Konstigaste råden folk givit mig: Har fått hur mycket olika tips om hur jag ska välja namn så att de passar ihop och passar med mitt efternamn osv. Blir galet irriterad, så jävla viktigt kan det väl inte vara sålänge man hittar något som passar för en själv? Gah!


Det började att synas att jag var gravid i vecka: 16 ungefär.
Första bristningen på magen kom i vecka: Usch, för ett par veckor sen tror jag. I vecka 32 alltså. Men de är bara centimeterlånga och kanske fem stycken. 
Brösten började att läcka bröstmjölk i vecka: Säkert innan vecka 20! 
Jag var i vecka 26 när jag inte längre kunde se mina fötter.
Hittills har jag gått upp: 
20 kg!


Första sparkarna kändes i vecka: 19 ungefär
Jag var: 
hemma
Var i bergochdalbanan befann sig känslorna just då? Måste vara tråkig och säga att jag inte minns riktigt! Men jag blev ju väldigt glad och förvånad samtidigt som jag undrade om jag bara inbillade mig :D
Min partner kände sparkar i vecka: Mamma kunde känna utanpå i vecka 25 kanske, men då var det ju bara tillfälligt att hon tog mig på magen så man kunde antagligen känna mycket tidigare.


Såhär vill jag att förlossningen ska vara: Vaginal, snabb men inte för snabb. Vill hinna få epidural om jag behöver det, vill hinna testa lustgas ordentligt. Det värsta som kan hända tror jag är om jag spricker mycket, är livrädd för att bli sydd! Kommer att kräva lokalbedövning om det så bara är ett halvt stygn.
Såhär kommer den förmodligen att se ut: Vaginalt, för tidigt födda.
Vet vi vad det är för kön? Killar, helt säkert.
Namn vi funderat på: Joel och Samuel
Namn vi absolut aldrig funderat på, men skrattat åt flera gånger: Vet inte 


Bästa stunden: På första ultraljudet när chocken lagt sig och man såg ena tvillingen slå/klappa på den andra bebisens huvud.
Värsta stunden: Foglossningen i vecka 18 och klådan nu.


Beräknad födsel: 1 maj.


 

 

Av Sophie - 20 mars 2011 16:47

No problems med anusblödning. Haha det var lugnt, säkert bara ett sår ytligt eller nåt skit. Fan vad orolig jag var! Nu ska jag spela lite trummor, var faktiskt ett tag sen. Har kopplat in trumsetet idag med hjälp av min bror eftersom jag inte kan åla runt mig på golvet med sladdar och sånt.

Av Sophie - 20 mars 2011 02:01

Har legat i sängen en timme nu ungefär och klappat Mimmi, hållt på lite med mobilen och sådär som jag brukar göra innan jag somnar. Plötsligt hoppade Mimmi ner från sängen vilket hon ju brukar göra när hon är törstig eller ska på toa. Den här gången skulle hon på toa för hon gick ner i källaren där kattlådan står. Sen när hon kom tillbaks hoppade hon upp i sängen som vanligt och lägger sig vid mitt huvud så att jag kan klappa henne. Jag klappade henne och svansen åkte upp så som den gör på katter när de är glada/nöjda. Vad ser jag? Jo, små bubblor av ljusrött blod runt ändtarmen på henne. När jag lyfter mer på svansen spänner hon sig för det är såklart obehagligt när någon ska titta i rumpan på henne. Blodet droppar inte eller nåt utan det bara bubblar fram lite när hon spänner sig. Jag rusade upp och väckta min pappa som också rusar upp och klumpig som han är så ser han inte ens blodet för att det är för mörkt eller nåt... Han är otroligt dålig på att handskas med djur elelr hur man säger. Han vet helt enkelt inte hur man gör så Mimmi far upp och hittar en annan plats i min säng. Pappa säger att vi får kolla på det imorgon och går och lägger sig igen. Nu sitter jag här, har googlat en massa och inte hittat mycket till svar. Det jag har läst är att om blodet är ljust så är det troligast att det är en ytlig blödning. Enligt mig är det ju ljust men hur fan ska jag veta?? Hon är fan 18 år den katten och är just nu den jag älskar mest av allt! (Har ju trots allt inte fått barnen ännu). Helvete! Ska jag kunna somna inatt eller? Jag kommer bara ligga och vara extremt orolig för Mimmi. Ska torka henne lite i rumpan med papper och se om det fortsätter komma blod. Sen hoppas jag att jag inte överdramatiserar det här. Eller tvärt om vore ju ännu värre, att det är något farligt! FAN OCKSÅ. Blev lång och flummig text nu men är ju så jävla orolig... Usch usch är helt skakig av min medicin nu med, brukar ju ligga i sängen när den ger effekt men nu gick jag upp. Fan vad jobbigt händerna och allt bara darrar. 


  


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards