Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Älskade Samuel

Av Sophie - 2 juni 2011 21:53

Idag höll mitt hjärta på att stanna. Jag satt i soffan och ammade Joel. Samuel låg i vaggan och sov ungefär två meter bort. Jag hörde honom kräkas men gick inte dit eftersom jag ju var upptagen med Joel. En halv minut senare såg jag Samuels armar flaxa omkrink, i några sekunder tänkte jag att så brukar han ju göra - bebisar gör så. Men ytterligare några sekunder senare börjar vaggan att gunga och Samuel rullar över till andar sidan av vaggans gungande. Med sina viftande rörelser hade han fått vaggan i gung liksom. Jag förstod att något var fel och lade snabbt som fan ifrån mig Joel som fortsatte att suga i luften, haha... Tog upp Samuel och såg att han hade spya över hela ansiktet och att han var alldeles röd, tårarna rann och stora salivbubblor kom ut ur hans mun. Hans ögon var kolsvarta och han kisade samtidigt som han fäste blicken i mig. Han skrek inte, han kunde inte skrika. Riktigt läskigt! Jag var så nära att skaka om honom, men vet att man absolut inte ska skaka en bebis så istället slog jag honom på rumpan för att få honom att spy/rapa. Det fungerade inte så jag började istället att slå honom på ryggen, hårdare och hårdare för varje slag. Då började han låta lite, men bara lite. Fortfarande mörkröd på hela kroppen. Sen började han ta några små andetag, fast fortfarande märktes det att luftvägarna var ganska igentäppta. Han fick luft var tredje sekund ungefär, vilket är väldigt lite med tanke på hur snabbt bebisar andas. Ja, i vilket fall så började han skrika riktigt till slut, kanske en och en halv minut efter att jag tagit upp honom. Fy fan vad rädd jag var, har nog aldrig tidigare varit så rädd! 

 
 
Elina

Elina

2 juni 2011 23:39

Herregud, jag förstår att du blev livrädd, jag hade fått panik!!! Ska du åka in och få honom kollad eller det är helt lugnt nu? Det är så himla kul att få följa dig och dina pojkar! Är helt hooked på din blogg. Har ju börjat själv men har inte riktigt kommit igång men det kommer snart lite bilder och sånt. Man känner sig bara inte allt för snygg när man är gravid :-)

http://elinaballerina.bloggplatsen.se

Sophie

3 juni 2011 00:22

Nej jag förstår dig, i början när jag bloggade (första ÅREN!) var det skitsvårt att ta bilder och sånt. Tycker det fortfarande ibland (typ just nu).
Nej det är kolugnt. ^^ Det var ju spyan som hade satt sig fel liksom. Det sjukaste var nog att tanken på att ringa ambulans inte fanns i mitt huvud. Men hade jag gjort det istället för att misshandla hans rygg så hade han kanske inte levt nu, fyfan. Men vad kul att du gillar bloggen :D

 
Elina

Elina

3 juni 2011 08:01

Att ringa ambulans och bara vänta hade jag nog inte heller gjort, ibland känner man nästan bara på sig vad som måste göras, kvinnlig instinkt som säkert förstärks extra mycket till sina barn :-) men skönt att det är lugnt nu!

http://elinaballerina.bloggplatsen.se

Sophie

3 juni 2011 11:43

Eller hur! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards