Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under december 2008

Av Sophie - 22 december 2008 12:55

Jag kommer vara skitfet på julafton. Äter hela jävla tiden. Som jag skrev igår ska jag in till stan idag och köpa en klänning till på onsdag. Bussen går om 20 minuter.

Sen ska jag köpa cigg i stan också. Om jag har råd! Åh. Sjukt fattig, ändå har jag bara köpt två billiga jävla julklappar. Rsten av pengarna har nog gått åt till cigg och ehm, droger. Nu ska jag gå, och jag vet inte ens varför jag skrev något här.

Av Sophie - 21 december 2008 23:30

Har inte skrivit på några dagar nu, för att jag har haft kul i helgen. Som omväxling. Borde egentligen vara helt superglad för att jag tog 2c-b i fredags. Nejdå, jag fegade ur. Vågade inte snorta, utan svalde det med coca cola istället! Fegt som in i helvete, jag vet.

Men det blev färgfullt iallafall. Nån konstig staty utomhus blev en två meter hög babyrosa spindel. sguggor som rörde på sig och väggarna i en hiss smälte. Satt helt flippad på bussen också. Så sjuk musik ur radion på bussen. Fast min polare-från-Hultsfred sa att man kan få ljud-hallisar också eller nåt.

När vi kom hem var mitt lakan neongrönt (fast det var becksvart i rummet) och jag var allmänt konstig. 

Av Sophie - 18 december 2008 20:36

Läste just på en annan pro ana-blogg om att tjejen använder sig av poäng, och när hon har uppnått 100 poäng belönar hon sig själv, 200 poäng, en till belöning, osv. Det verkar ju hur smart som helst! För jag klarar verkligen inte av planeringar och sånt, men om man istället får minuspoäng för att ha ätit godis och pluspoäng för att ha druckit en viss mängd vatten eller ha tränat en timme, då tar man det i sin egen takt och sen märker man att man får fler belöningar ju fortare man samlar poäng. FAN VA SMART.

Låter lite som viktväktarna, men bättre. Jag ska lätt börja med det här systemet redan imorgon. Sen antecknar jag i mobilen varje gång jag har fått eller förlorat poäng.


Här är listan som jag har kopierat från hennes blogg!

 (dock tar jag och stryker inte tränat-minuset sålänge, eftersom jag inte har tränat på hur länge som helst.)

Pluspoäng
¤
inte ätit godis (10p)
¤ druckit 1 liter vatten (10p)
¤ tränat (5p för varje halvtimme som jag tränat)
¤ gått ner 1 kilo (15p)
¤ tackat nej till något Tjockis-Jag ville ha (5p)
¤ inte ätit för mycket till kvällsmat (10p)

Minuspoäng
¤ ätit godis (-10p)
¤ inte tränat (-10p)
¤ gått upp 1 kilo (-15p)

Mat
Av Sophie - 18 december 2008 16:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 18 december 2008 13:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 16 december 2008 23:10

Nästa vecka ska jag kanske, kanske få hjälp! Jag har gått på bup ett väldigt bra tag nu, och efter ett antal utskällningar av min morsa och klagomål från mig så ska jag få prata med en från ätstörningsteamet och se vilken behandling jag ska få. DBT har jag redan gått, det gick inte speciellt bra eftersom jag aldrig gjorde läxorna man fick.

Denna gången ska jag ge det en chans iallafall, även om det känns som om övervakning dygnet runt skulle vara det enda som hjälper just nu.

Hoppas, hoppas verkligen att detta funkar nu! För jag vill ta mig ur dethär helvetet en gång för alla.

Jag vill gå ner nio kilo. Minst.


Annars så har min vecka hittills varit en aning seg. Just nu sitter jag och är riktigt förkyld och halsen bränner som om jag har frätt sönder den.


På fredag blir det förhoppningsvis kul. Väldigt kul. Mer om det på lördag. I suppose.

Mat
Av Sophie - 15 december 2008 23:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Mat
Av Sophie - 14 december 2008 21:53

Suttit framför datorn och glott hela helgen. Idag vaknade jag vid halv ett har jag för mig. Gick upp och rökte min halva cigg som jag hade kvar. Fick faktiskt en nicokick, första gången tror jag. Det var jobbigt.

Sen har jag suttit och pratat på msn med en polare som också har flyttat hem (blivit utslängd) från Hultsfred. Han är förövrigt bästa vän med pojken.

Pojken är förövrigt tillsammans med knarkartjejen som jag skrev om för ett par inlägg sedan har jag för mig.

Iallafall, vi har mest pratat om musik (Thåström mest), lite ätstörningar och en del pojken.

Jag har bestämt mig för att gå ner i vikt till jul och nyår. Åtminstone ett par tre kilon till jul. Jag vet att jag skrev det igårkväll, men det blev inte speciellt mycket av den idén. Vilket jag antagligen också skrev igårkväll.

Jag har inte skurit mig på väldigt länge. Det är ju väldigt bra.

Och jag ska börja använda mina kapslar som ska svälla 200 gånger sin storlek i magsäcken. Så att jag inte är hungrig helatiden. Nu ska jag sova. Tror jag.

Mat

Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards