Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under september 2009

Av Sophie - 2 september 2009 15:32

Idag har jag gått sju kilometer, hade idrottsdag i skolan.

Idag har jag ätit tre små portionsyoghurtar.

Idag har jag ätit en ostmacka.

Vid halv fem ska jag äta hamburgare.

Imorgon ska jag och min klass åka någonstans (vi får inte veta vart, det ska vara en överraskning eller något) och övernatta på ett vandrarhem.

På fredag ska jag nog gå på bio.

På tisdag ska jag repa med bandet. Faktum är att vi har reptid klockan 17.00 varje tisdag den här terminen. Faktum är också att våran basist drar sig ur allt vi gör helatiden. Precis samma sak som vår förra basist gjorde. Vad trött jag blir av sånt.

Nu har jag precis städat klart mitt rum. Fått 250 kronor. Ska köpa cigg idag. Hatar att alla mina pengar går till cigaretter nu för tiden. Jag behöver en massa annat:

- Foundation!!!! (min är nästan slut)

- Hårfärg (nuvarande färgen har gått ur håret när jag har tvättat det)

- Ett liv (som inte går ut på att tråka sönder pojken genom att få honom att vara med mig varje eftermiddag när vi redan har umgåtts hela förmiddagen i skolan)

- Värmeskyddande spray till håret (min gamla tog slut för längesen så nu har jag jätteslitna toppar)

- Ny mascara (min tar snart slut)


Varför kostar alla de här sakerna jättemycket pengar?

Hårfärg - 80 kr. Det enda jag kan ha råd med.

Foundation (Make Up Store - matt foundation - Milk) - ca 245 kr. För DYRT!

Ett liv - pris anges efter beställning. För dyrt.

Värmeskydd - ca 150 kr.

Mascara (Diorshow) - 250 kr. För DYRT.


Ny hårfärg here i come! Dock inget nytt för håret. Fortfarande rött. Tråkigt.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards