Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under januari 2011

Av Sophie - 16 januari 2011 21:27

Vilken jävla ångest jag har nu inför imorgon. Då börjar skolan igen och jag måste upp klockan sex. Jag vill inte. Orkar inte. Tråkigt. Vill vara hemma. Kommer knappt få någon sömn. Hatar det. 

Av Sophie - 15 januari 2011 15:47

Idag har jag varit ute och gått med mamma i typ en timme, skönt. Det behövde jag.

Har även hunnit med att sova ett par timmar i soffan. Sover skitdåligt på nätterna nu, vet inte varför. Inatt somnade jag vid fem fast jag la mig runt tolv. Galet. Måste börja med lergiganen igen, slutade att ta dem när jag fick bättre dygnsrytm.

Av Sophie - 15 januari 2011 00:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 13 januari 2011 23:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 13 januari 2011 16:51

Är hemma idag och har ingenting att göra, bör inte gå ut än annars hade jag kanske åkt in till stan. Men är för frisk för att ligga i soffan och sova, som för övrigt är upptagen, två sjuklingar i familjen ligger där just nu. Pappa och Niklas, jag som har smittat dem. 

Eftersom jag inte har någonting att göra så städar jag badrummen. Fattar ni? Frivilligt. Känner mig otroligt duktig. Borde städa mitt eget rum men det är ju så tråkigt. Mycket roligare att städa när man ser att det blir rent.

Mamma var och handlade innan hon åkte till jobbet, bland annat den juicen på reklamen, med smak av passionsfrukt. Jag som ä-l-s-k-a-r surt har blivit kär i den här drycken!

  

Av Sophie - 12 januari 2011 13:47

Mamma väckte mig vid elva för att jag inte skulle sova för länge men jag somnade självklart om och gick upp vid halv två! Duktigt. Så nu ska jag äta upp min frukost och sen stressa in i duschen och försöka bli lite frisk... Ska iväg på ännu ett släktkalas. Det är hur många som helst som fyller år nu i början av året. 

Av Sophie - 11 januari 2011 23:02

Jag borde verkligen sova nu. Elva är ju en helt lagom tid för att lägga sig men problemet är att jag la mig halv fyra inatt för att jag sov igår på dagen och idag gick jag upp efter två... Inte bra alls. Imorgon ska mamma väcka mig vid elva. 

Jag är fruktansvärt rastlös. Måste hitta på något, men vad? Något för att bli trött. Men vad? Vaaad? 

Av Sophie - 11 januari 2011 17:59

Nu har jag varit hos läkaren och låtit mig undersökas. Totalt onödigt enligt mig. Det var en vanlig virusinfektion som kommer att gå över med tiden. Ja, det fattar jag väl? Det är bara mina föräldrar som inte förstår det. 

Sitter och avnjuter ett glas blåbärssoppa och tuggar på ett äpple. Är hungrig men vi ska inte äta förrän om ett par timmar och jag måste ju ge grabbarna näring. 

På fredag, om jag inte längre är sjuk då, är det vattengympa för gravida i simhallen. Pappas jobbarkompis som också är gravid ska dit. Jag har aldrig träffat henne men det är ju bättre att gå dit med nån man aldrig har träffat än att gå dit helt själv.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards