Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under januari 2011

Av Sophie - 10 januari 2011 23:42

Mamma tror att jag har halsfluss och behöver penicillin. Har ju haft ont i halsen ett tag nu... Så imorgon ringer jag till min läkare och bokar en tid. Usch, jag vill verkligen inte åka runt på läkartider och sånt nu när jag är sjuk. Har haft feber idag också. Och så har jag lite ångest inför skolan som vanligt. Jag ligger efter en hel del och är fruktansvärt omotiverad till att plugga just nu, sjuk eller inte. 

Idag har tvillingarna sparkat som idioter, mysigt som fan. Jag är glad att de gör det iallafall så slipper man oroa sig över det också. 

Har inte lagt upp några bilder på ett tag nu. Beror nog mest på att jag är lat och sjuk. 


Vad jag älskar att höra ljudet av pyttesmå klor som går över golvet. <3   

Av Sophie - 8 januari 2011 00:52

Jag får bara fler mediciner hela tiden. Det är fan sjukt. Sertralin, Lergigan, Lergigan comp, Niferex, Seroquel, Rozex. Är det inte sjukt? Det enda jag egentligen skulle behöva är smärtstillande, har så jävla ont i revbenen helatiden. Imorgon ska jag på släktkalas hos min farbrors son, alltså min kusin som fyller sex. 

Av Sophie - 7 januari 2011 19:03

Känns som att jag har svalt ett eldklot. Det gör fan ont av att andas. 

Av Sophie - 6 januari 2011 22:55

Det blev lite köpt idag ändå, mamma hade kommit hem vid nio imorse och sov till halv ett, sen stack vi till ikea i Älmhult. Jag köpte inget skötbord eftersom min farbror tydligen har en ståendes hemma som han inte behöver längre. Så dit ska jag på lördag när min kusin fyller sex år och se hur det ser ut. Gillar jag det så får jag det av honom. Annars köpte jag mest småsaker. Badbalja, små handdukar, haklappar i tyg, spjälskydd och en madrass till skötbordet. Allt gick på 700 ungefär.

Nu orkar jag inte sitta vid datorn mer, får fruktansvärt ont i revbenen när jag sitter. Hur ska jag klara av skolan där vi sitter nästan hela tiden?

Av Sophie - 6 januari 2011 11:16

Verklar inte bli något ikea idag. Mamma hade beredskap i natt och fick åka till Stockholm så hon kom hem imorse. Jag vill verkligen inte åka dit själv med pappa, då blir det bara en massa bråk. 

Av Sophie - 4 januari 2011 22:20

Imorgon ska jag upp jättetidigt, klockan halv sju, fast jag har lov. Ska till läkaren och prata om min medicin och om mina graviditets- och vinterutslag jag har fått runt näsan. Sen ska jag köpa ansiktsvatten. 

Har förresten fått ont på magen, känns som ett pyttelitet blåmärke fast det syns inget. Tror att det är från att jag alltid står och lutar mig med magen mot handfatet när jag tvättar mig i ansiktet och måste ta av mig glasögonen. 


  

Av Sophie - 4 januari 2011 12:49

Här kommer en ny bild på min mage. V 23+2.

I veckan ska jag och föräldrarna till IKEA och handla lite, jag funderar på vad jag ska köpa för skötbord. Förbannat dyrt är det om man har min ekonomi. Har kollat på blocket också och där finns ju en del. Kanske blir att ringa på något av dem istället. 


  

Av Sophie - 3 januari 2011 12:47

Nu är jag hemma igen från Tyskland. Har varit både kul och tråkigt. Bland annat så har jag varit och kollat på en gammal bunker-grej under jorden, varit på cirkus/teater, ätit frukost på ett café och shoppat lite. Trevligt. Det enda jobbiga var nyår. Min mormor och morfar retade sig på min klänning, att jag var så "naken" då man såg mina axlar o.s.v Hela tiden pratade de om den. 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards