Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under mars 2011

Av Sophie - 17 mars 2011 21:44

Blev en spontan utflykt till IKEA i Älmhult idag. Köptes en 120-säng till mig, helt perfekt ju. Nu kan jag ligga där samtidigt som Mimmi och pojkarna när jag ska amma dem. Förhoppningsvis går det så bra att jag kan amma dem iallafall! Köpte den billigaste sängen bara för att jag inte ska ha den mer än typ ett par år kanske, sen skaffar jag väl dubbelsäng eller nåt när jag har lägenhet. Har inte planerat att bo hemma för alltid! Spjälsängen blev inte klar idag heller, tapetklistret behövde ett tag på sig att torka men nu har det torkat och vi har lackat tapeten en gång så imorgon blir det att lacka en gång till och sen är det klart! Bara att skruva ihop. Den blir superfin och är helt klart värd allt slit. Blev ju egentligen ingen kostnad då jag fick sängen av släktingar begagnad och vi beställde gratisprover av tapet på nätet så det enda som kostade var den lilla mängden färg som gick åt. Och så hade jag ju mamma som gratis arbetskraft eftersom hon vägrade låta mig göra jobbet. "Då kan ju barnen komma inatt!" sa hon. Skönt när man slipper! Nu ska jag inviga nya sängen. :)

Av Sophie - 16 mars 2011 17:59

Håller på att fixa klart bebisarnas spjälsäng nu, nääästan klar är den. Antagligen an jag bädda den ikväll! Lägger upp bild isåfall. 

På MVC sades inget speciellt som vanligt. Hjärtljuden var bra, ny leverstatus togs, viktuppgången var hög enligt mig men bra enligt barnmorskan. Allt var jättebra. Vill att de ska komma ut nu! Men tänker ändå ta det lugnt ialalfall en vecka till för egentligen ska de ju inte ut förrän om tre veckor typ. Blir galen!

Av Sophie - 16 mars 2011 13:02

Tvillinggruppen inställd för att tvillingmamman som skulle komma och berätta inte kunde idag. Synd, men jag ska till MVC nu iallafall, skriver mer ikväll!

Av Sophie - 15 mars 2011 22:27

Imorgon tar jag bussent ill stan för att gå på tvillinggruppen för första (och kanske sista) gången! Ska bli spännande. Efter det har jag tid hos en barnmorska för allmän kontroll typ. Hoppas bebisarna vill komma snart för nu är jag redo. Så redo som jag kan bli iallafall. Men visst vore det bra om de låg kvar ett par veckor ändå.

Av Sophie - 15 mars 2011 17:01

Jag har blivit frälst. Hur ska jag någonsin klara mig utan piggelin? Jag hoppas nästan att suget efter denna underbara glass försvinner med graviditeten för det är inte det billigaste beroendet!


  

Av Sophie - 14 mars 2011 23:15

Nu äter jag nio piller per dag. Minst. Känns som att det enda jag gör är att stoppa i mig piller. Fick ny medicin idag när jag ringde till MVC och berättade att kliandet blivit värre. Ursofalk heter den, aldrig hört talas om innan men den ska iallafall hjälpa min lever lite åt det bättre hållet. Hoppas verkligen att det hjälper! 

Av Sophie - 13 mars 2011 19:36

Nu har det börjat blöda udner huden också för att jag kliar så jävla mycket. Är små röda prickar av blod under min hud på överarmen. Ser helt sjukt ut. Imorgon ringer jag MVC oavsett hur bra jag mår.

Av Sophie - 13 mars 2011 13:58

Har ju skrivit om min dåliga lever och att det kan innebära att bebisarna inte mår bra i magen.. Men nu har jag börjat vakna flera gånger varje natt av att en eller båda händerna är helt bortdomnade. Googlade på det och tydligen så verkar jag ha "karpateltunnelsyndrom". vet inte exakt vad detta innebär men tydligen är det vanligt när man är i slutet av graviditeten och det kan leda till en mindre operation men lokalbedövning. Vill inte! Nu har fingertopparna börjat somna ibland på dagarna också. Helvete!


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards