Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under mars 2011

Av Sophie - 8 mars 2011 13:01

Nu har jag tvättat alla bebiskläder. Eller okej, två pyjamasar i strl 45 är kvar och otvättade. De borde ju verkligen tvättas nu för det är dem jag ska ha med till BB bland annat. Helt sinnessjukt att jag kanske har mina barn här om två veckor! Börjar bli lite rädd inför förlossningen alltså. Kollade på "en unge i minuten" igår och fan vad ont det såg ut att göra. Sjukt! Men ändå kan jag inte låta bli att längta :)

Av Sophie - 7 mars 2011 15:26

Är hemma från läkarbesöken nu. Eller egentligen har jag varit hemma i tre timmar men jag råkade somna, sov riktigt kasst inatt. Iallafall så väger båda barnen närmare två kg var nu och båda två ligger med huvudet neråt, underbart! Hoppas inte de ska envisas med att vända sig nu. Min livmodertapp var ännu mer förkortad än förra gången så jag blev tillsagd att ta det riktigt lugnt nu i tre veckor och efter tre veckor gör det ju inget om killarna kommer ut. På måndag får jag svar på blodprovet jag tog idag, gallsyrorna tror jag det var. 

Av Sophie - 6 mars 2011 21:42

Skrev ingenting igår och har egentligen inget att skriva om idag heller. Men nu har jag iallafall inte ätit nåt på två timmar och är inte hungrig heller. Ska ju fasta enligt läkaren så det är ju skitjobbigt att veta att man inte får äta eller dricka något, bara vatten. Ska lägga mig snart så att jag inte lägger mig hungrig iaf. Då går det inte att sova. 

Av Sophie - 4 mars 2011 12:19

Fick ett samtal imorse av min barnmorska som berättade att jag har starkt förhöjda levervärden. Det är därför jag har klåda. Så på måndag ska jag ta nya prover och måste då fasta i ett halvt dygn innan de tas. Vilket helvete för en som är höggravid. Men det går ju. Hoppas bara att allt är någorlunda okej. Har även fått ny lergigan utskriven. Alltså jag simmar ju i mina mediciner, känns inte riktigt bra. Får hoppas att det hjälper iallafall. Nu ahr jag lergigan både "vid behov" och på kvällen för mina sömnstörningar. Usch, sen när jag har fött fram mina små bebisar hoppas jag att jag kan sova utan preparat. Men vi får se. 

Av Sophie - 4 mars 2011 01:08

Känner mig så tråkig som bara lägger upp bilder på min (underbart söta och trevliga) katt. Men man vill ju dela med sig av det man tycker om, visst är det så? Haha.. men faktiskt! Jag har alltid tänkt att nästa katt jag skaffar ska heta Mimmi eftersom hon som jag har nu heter så och henne har jag ju som sagt haft i hela mitt liv. Men när jag tänker efter så skulle jag nog inte klara av att ropa efter Mimmi och så kommer det en annan katt. Fattar ni? Då påminns man ju bara av att ens älskling inte finns kvar. Hemska tanke...

Jag sitter och har jävligt ont i ryggen och revbenen som vanligt. Att sitta är en plåga! Dessutom kliar det som fan överallt och halsen brinner upp. Samarin, here i come!

Här kommer en till bild på Mimmi bara för att hon är gullig. Right? Nja, jag vet inte. Det blir väl så när man har haft ett djur så pass länge. 


  

MVC

Av Sophie - 3 mars 2011 13:55

Varit på mvc idag då. Inget nytt, allt som vanligt och barnmorskan kände på magen och trodde att bebis 1 ligger med huvudet neråt. Får hoppas det och om inte annat så får jag veta med säkerhet på ultraljudet som är på måndag. Annars så tog hon levervärde med blodprov pga min klåda. Får reda på svaren om en och en halv vecka om det inte är nåt akut förstås.. Fast det tror jag inte, det kliar ju bara. 

Hjärtljuden ligger på ungefär 150 för ena bebben och 160 för den andra. Han som har 160 i hjärtljud har alltid haft ungefär 10 mer än den andra och han är också den som sparkar mest! Haha, rätt så coolt. Nu ska jag fortsätta spela sims, har blivit nörd igen.

Av Sophie - 2 mars 2011 23:16

Halsbränna och graviditetsklåda varje kväll! Usch vad synd det är om mig. Pappa kom hem från Ullared för lite sen, han har hjälpt min smått efterblivna farmor att köra dit. I vilket fall så hade han köpt två pyamasar i storlek 45, riktigt små, och två bodys i storlek 56. Dessutom hade han köpt påslakanset till spjälsäng med nalle puh. Awesome. Nu ska jag och Mimmi sova, mvc imorgon!


    

Av Sophie - 2 mars 2011 17:11

Glömde skriva, och vill helst inte redigera om i färdiga inlägg..

Men är det någon som kan gissa hur mycket jag har gått upp i vikt?    


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards