Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under april 2011

Av Sophie - 15 april 2011 21:23

Tänker självklart skriva en förlossningsberättelse bara för att jag har haft så mycket nytta av andras. Men inte just i det här inlägget, det hinner jag inte. Grabbarna ska snart äta som vanligt... Lägger iallafall upp lite bilder på mina underbara små! Enjoy.


 

Magen ett halvt dygn efter förlossningen. Hur degig som helst. 

Samuel, tvilling ett, vägs. 

Samuel

Joel, tvilling två, fick ligga fyra timmar på neonatal pga andningen men det var aldrig akut. De märkte det inte förrän jag hade haft honom hos mig några timmar.

Jag och Samuel dagen efter på morgonen.

Joel till vänster och Samuel till höger. De blir jättelugna när de ligger så tätt. Om de inte är hungriga såklart ;) Nu ska de få lite mat i sig <3

Av Sophie - 13 april 2011 19:47

Den 11/4 klockan 21.19 fick jag upp Samuel på bröstet, kl 21.34 kom Joel. Hatar att skriva på mobilen så jag väntar med detaljerna tills jag kommer hem, i helgen. SamuelVikt: 2602 gram Längd: 47 cm JoelVikt: 2680 gram Längd: 48 cm

Av Sophie - 11 april 2011 12:11

Hepatos, havandeskapsförgiftning och karpaltunnelsyndrom. Underbart.

Av Sophie - 10 april 2011 22:18

Nu är jag så redo som jag kan bli för förlossningen tror jag. Eller ja nästan, ska snabbt köpa en billig amningsbh på Lindex imorgon så jag har något under tiden på BB. Annars har jag köpt en flaska coca cola idag (har aldrig sånt hemma annars så kändes lite pinsamt att komma hem med massa onyttigt men vafan), en påse smågodis och ett paket dextrosol. Lär nog inte vilja ha godis under förlossnignen men det är nog gott att ha efter kan jag tänka mig. Om inte så blir brorsan glad. Imorgon hoppas jag på goda nyheter. 

Av Sophie - 10 april 2011 18:26

Vaknat hur många gånger som helst inatt, skojar inte. Vaknade bland anant vid sjutiden av att jag hade en fruktansvärd huvudvärk och googlade såkalrt direkt på det och tydligen kan man få det vid havandeskapsförgiftning... Men huvudvärken försvann efter nån halvtimme och jag somnade igen. Klev upp vid halv nio och åt frukost på altanen med mamma som också redan var vaken. Sen gick jag och la mig igen med kläderna på. Mamma kom in säkert tjugo gånger och tjatade om nån jävla åkpåse för tvillingar men jag orkade ju inte lyssna. Klev i vilket fall upp klockan ett och då fattade jag att hon hade hittat en tvilling-åkpåse på blocket för trehundra. Galet billigt. Så vi åkte iväg direkt, mamma skulle först simma en massa längder så jag fick sitta och glo och svettas. Jaja. Åkpåsen ligger i vagnen nu och ser nyköpt ut. Perfekt. Nu slipper jag ha de onödiga liftarna som egentligen är till för vintern. Och bebbarna får kroppskontakt i vagnen. Yeah! Imorgon är det mvc och läkare, ska fråga lie angående igångsättning men jag tänker inte avslöja något för er om det blir så. Hähä. Ni får vänta snällt på att bebisarna är ute. Tänker inte avslöja något, blir för jobbigt med en massa sms och samtal då tror jag.

Av Sophie - 10 april 2011 00:39

Har seriöst legat som en jävla val i sängen, soffan och alla andra ställen där liggande ställning är möjligt. Jag har legat där och klagat och halvt skrikit och nästan gråtit ut att jag vill slippa det här helvetet som det innebär att vara gravid med två fina pojkar i magen och ha en enda lång sammandragning. För varje minimal rörelse drar livmodern ihop sig och trycker sönder revbenen. Att lyckas ta på sig skorna vore ju coolt i det här skicket. Mamma får hjälpa mig att stänga bildörren för det klarar jag itne. Gör för jävla ont att böja sig ut ur bilen. Sitter som en lam tant. 

Funderar seriöst på att tvinga dem att sätta igång mig på måndag. Pallar inte mer nuuuuu. Hoppas lite lite på att de här "känningarna" i låren betyder något. Mensliknande "smärtan". Känner även ilnignar som fan mellan benen och jag ahr läst att det betyder att man prvis börjar öppna sig eller något i den stilen. Minns inte riktigt. För någon livmodertapp har jag ju inte kvar. Längtar efter att bli lite uttöjd mellan benen för ovanlighetens skull! 

Förresten, min bror har fortfarande inte kommit hem. Whatever.... Nu SKA jag sova. Godnatt.

Av Sophie - 9 april 2011 23:54

Har idag haft helvetes ont i magen först lite smått efter att ha ätit bröd imorse till frukost så jag trodde det var gluten som spökade kanske. Man vet ju aldrig med allergier. Men sen drack jag liiite kaffe (notera lite) och fick plötsligt väldigt mycket ondare i magen. Ingen mensvärks-känsla alls så det lär inte ha haft någon kopplig till graviditeten. Mycket skumt och inte första gången det händer dock första gången det gör så ont. 

Senare på dagen har jag har som jag bruakr få innan mens. Som en jättesvag mensvärk som strålar ner i vänstra benet. Försvinner när jag rör på mig, precis som mensvärk ofta gör. Vad är det? Förvärkar eller inbillning? Inget som gjorde ont i vilket fall bara lite obehag. 

Utöver alla de här problemen så har min lillebror inte dykt upp ikväll som han skulle. Eller ja, han skulle kommit hem på dagen och städat sitt rum som inte har blivit städat på minst en månad utan att gå till överdrift men nejdå. Nu är klockan tolv och han är fortfarande inte hemma och svarar inte på mobilen. Inget ovanligt men jävligt irriterande. Godnatt ! :)

Av Sophie - 9 april 2011 15:28

Nu står mina föräldrar och lagar mat, jag slipper hjälpa till. Lax i folie på grillen och rotfrukter i ugnen. Gott gott. Själv ska jag kämpa mig in i duschen.. Är ett helvete att hålla sig ren när man har närmare sex kg bebis i magen... Allt blir jobbigt. Duscha i badkar är nog värst nästan. Stackars mig!


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards