Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Sophie - 22 november 2011 23:46

Nu har jag påbörjat dekoreringen. Hälften kvar ungefär, men det mest tidskrävande är nog klart. 


Det ska vara en trappa upp till dörren, det är därför den är lite högre upp.

 


Att dekorera taket med mandelspån tog ett tag. 

 

Av Sophie - 22 november 2011 00:17

Jag har kommit en liten bit på vägen till det blivande ätbara huset. Just nu ligger de färdiga bitarna utspridda över ett stort bord. Och detta är inte allt. Men ser ni kyrkfönstret som jag fick till? Fast det ska såklart inte bli en kyrka, men jag tyckte att det kunde vara ganska coolt ändå.

 


Såhär ser en del av huset ut som jag har byggt i miniatyr. 

 


Såhär stor blir "ingången" till huset.

 

Hjälp var stort. Önska mig lycka till när jag ska montera ihop det! ;) Men det ska nog gå bra. Jag håller mest tummarna för att det blir rakt. 

Var inte rädda, det ska in fönsterrutor också. Tror ni att det blir snyggt?

Att det inte är så rakt just här gör ingenting, den här delen ska inte stå kant i kant med något.

Imorgon kväll har jag tänkt dekorera delarna och se så att allt passar ihop och blir rakt. På onsdag ska jag limma ihop det eller om jag hinner, imorgon. Därefter ska jag fixa en massa med detaljer såsom balkong, trappa, en spark och något träd.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards