Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under december 2011

Av Sophie - 12 december 2011 01:04

Idag (den 11) blir Joel och Samuel åtta månader. Den här tiden har gått riktigt jävla fort och tänkt att de snart är ett år. Tidigare idag satt pojkarna på golvet och tittade på när mamma spelade gitarr, som de brukar göra. Sen när det blev ryst började Samuel PRATA! Om man ska kalla det för prat. Men hur som helst så sa han "de de de de de do do de da de do" och så vidare. Det har varken han eller Joel gjort förut. Enligt internets barnguider "ska" en bebis börja prata sådär vid fem-sex månaders ålder. Men det skiljer ju så fruktansvärt mycket från barn till barn. Joel och Samuel står inte ens på knäna och de försöker inte krypa. Vissa barn kan gå i den här åldern. Känns helt galet när jag tittar på mina nästan-tio-kilos klumpar som bara sitter. Haha. 

Nu måste jag sova. Mamma jobbar natt imorgon så jag har lite hjälp på dagen, skönt. Nighty night!


Samuel eller Joel



Joel



Samuel

      

Av Sophie - 11 december 2011 13:08

Deathstars är förband till Rammstein. Så jävla underbart. Jag lyssnade på dem väldigt mycket för ungefär fyra år sen. Inte för att de är så jävla bra, men förr älskade jag dem så det ska bli sjukt kul att se dem live.


   

Av Sophie - 10 december 2011 11:42

Nu sover pojkarna och jag ska sminka mig. Först peeling, sen hudkräm. Egentligen skulle jag ta på en primer under foundationen men jag har ingen eftersom jag i vanliga fall inte brukar sminka mig längre. Men idag ska jag och det ska bli så jävla skönt att kunna se "normal" ut för en gångs skull.

Mina favoritprodukter som jag inte kan klara mig utan just nu:

 

Liquid foundation i nyansen Milk från make Up Store


Löspuder i nyansen Milk från Make Up Store


Mascara "Extase" från Dior


Läppstift "Addict" i nyansen 745 från Dior


Cover all mix concealer från Make Up Store


     

 Lip care mix från Mak Up Store   

Av Sophie - 9 december 2011 16:13

Den här helgen blir det nog inte så mycket bloggande. Idag ska jag duscha, städa och göra lite praliner inför helgen.

Imorgon ska vi (familjen) till en släkting som fyller 30 (därför ska jag göra praliner ikväll).

På söndag är det julbord och då har jag ordnat barnvakt. Så - jävla - skönt! Ledig några timmar en kväll. Underbaaaart, jag längtar! Fan vad jag ska äta, mmmmmmmmmmmmmmm. Haha.

Nej, nu ska jag göra en hårinpackning, ansiktsmask och peeling medans barnen sover och sen ska jag duscha. Fryser jävligt mycket just nu. Som vanligt då.


 

   

En av de enda ansiktsmasken jag kan använda, av de

flesta andra får jag allergiska reaktioner.

Av Sophie - 8 december 2011 14:53

Idag har min farmor varit här, barnens gammelfarmor. Hon hade med sig en fin, stickad tröja som Joel fick prova. 


 


Och för några dagar sen köpte jag en kjol på Monki, såhär ser den ut. Vad tycks? På den här bilden tycker jag att den ser lite tantig ut men jag lovar er, den blir riktigt fin med ett par snygga klackar. Dessutom kan man ha den både knälång, kort och med hög midja. Smart.


 

300 kronor på Monki.

Av Sophie - 7 december 2011 21:34

Igår var ju tyska Nikolaus hos oss och lämnade godis i våra skor. Här kommer lite bilder på när Samuel tittar vad han fick.


 




Läs mer om Nikolaus här.  

Av Sophie - 7 december 2011 21:15

Hej kära läsare!

Ikväll har jag lagat barnmat, köttfärssås blev det. Jag är på jakt efter mat som Samuel också kan tänkas tycka om. Vi får se vad han tycker imorgon.




Min improviserade köttfärssås


500 gram köttfärs

några skivor aubergine

2 stora morötter

1,5 dl grädde

1 dl majskorn

1 dl kikärtor

½ dl broccoli

1 förpackning krossade tomater

lite tomatpuré

örter och peppar


Gör så här

Förkoka morötterna. Det går fortast om man skivar dem.

Lägg köttfärsen och någon dl vatten i en kastrull (helst gjutjärn) och bryn köttfärsen något.

Häll i krossade tomater, tomatpuré, majs, broccoli och kikärtor.

Låt sörjan bli riktigt varm och häll därefter i grädde och förkokta morötter. Låt koka i några minuter utan lock.

När du tycker att det är klart kryddar du med örter och peppar. Paprikakrydda är också gott.

Mixa med typ spaghetti eller cous cous.

Av Sophie - 7 december 2011 13:56

Vilken jävla seg, tråkig vinterdag. Jag skulle kunna gå en promenad men jag är så opepp så det finns inte. Istället ligger barnen i vagnen som står ute på altanen. För dem är det nog inte speciellt stor skillnad eftersom de sover. Men men.

Jag måste hänga upp tvätt, plocka iordning i köket, ringa kommunen, bla bla bla. Dessutom har jag så jävla dålig fantasi just nu när det gäller barnmaten. Nu har de fått äta laxsås eller rotfrukter varje dag. Ikväll ska jag nog göra en köttfärssås med en massa grönsaker. De har ju inte ätit kött förut så vi får se vad de tycker om det. Förvisso har de fått smaka från min tallrik men då är det ju en massa salt i så det gillar de ju. Allt som är olämpligt för dem att äta är gott. Det brukar väl vara så. Men Joel gillar det mesta, Samuel äter knappt nånting. Jag ger honom små brödbitar som jag doppar i maten så att han får i sig något, för bröd gillar han i alla fall. 


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards