Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sophie - 9 oktober 2009 18:00

Anna Ingrid Jessica Olveby 91-04-18


Jessica var en tjej som levde för musiken, hon skrev texter själv och ständigt ekade musiken från hennes rum. Redan tidigt på morgonen till sena kvällen för att sen somna med hörlurarna i öronen till hög musik.

Från att ha varit en liten tystlåten tjej som stolt gick iväg till lekis när hon var liten med ryggsäcken på sig och med frukten i väskan så växte hon upp och blev en tjej med vilja och stor portion humor.

Stolt lillasyster till Jimmy som fick många goda smakråd av henne, till storasyster till sin halvsyster Moa som ständigt såg Jessica som sin idol. Även storasyster till sin halvbror Johan som hon till en början avgudade för att sedan bli galen på hans retsamma sätt som hon sa.

Hon hyste även stor kärlek till sin pojkvän Robin som började i samma klass på gymnasiet och de firade 10 månader tillsammans.

Kraven Jessica kände på sig när hon var 16 blev stora, hon skulle prestera bra i skolan och få betyg, osäker på hur framtiden skulle gestalta sig, kraven från media med kroppsfixering och hur man skulle se ut gjorde att Jessica fick svårt att hantera vardagen. Vi sökte hjälp hos Bup men blev aldrig tagen riktigt på allvar, ingen förstod hur dåligt Jessica mådde trots en familj som älskade henne, en pojkvän som älskade henne och vänner och andra släktingar som älskade henne.

Jessica såg inget slut på sina krav och avslutade sitt liv på det mest fruktansvärda sätt man göra, men troligen på det bästa enligt henne själv. Lördagen den 6 oktober 2007 kl 15.15 ställde hon sig framför tåget, lyfte på armarna mot himlen när tåget kom och inväntade döden.

Av Sophie - 9 oktober 2009 17:34

Jag måste bort från Ekeborg. NU. Jag vet inte vart, men jag vet att jag inte kan vara här. Det förstör mig totalt. Orkar inte leva längre. Får inte träffa pojken. Jävla fittor. Kan man bara bestämma det som förälder? Ja, det är hans eller mina föräldrar som har bestämt detta. Jag vill mörda dem. Såna borde inte finnas. Vill inte leva längre. Kan inte leva längre. Inte här. Inte när det blir såhär. Vill träffa honom nu. Bara gråta sönder mig totalt. Sen kan allt bli bra. FAN ge mig en chans. Låt mig fan inte dö såhär. Pallar INTE. SERIÖST. Jag vill inte ha någon jävla hjälp härifrån.

Av Sophie - 7 oktober 2009 21:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 7 oktober 2009 16:13

Idag har jag varit rätt så överaktiv. Druckit en massa kaffe och har knappt ätit. Hoppas att det är äcklig mat till middag idag också. Vill inte sitta och äta mängder idag, nu när det har gått så bra för mig.

Anyhow, jag har inte utegångsförbud längre. Så jävla skönt.

Av Sophie - 6 oktober 2009 19:32

Jag är sjukligt labil helatiden. Har alltid varit det tror jag. För femton minuter sen var jag glad och ville leva. Nu vet jag inte. Visst, jag vet att jag inte vill dö. Men jag blir bara deprimerad på en millesekund, helatiden. Jag kan gå runt och tönta mig i flera timmar, sen plötsligt vilja dö. Jag vet inte varför det blir så för mig.

Av Sophie - 6 oktober 2009 10:59

Inatt var det fest. På behandlingshemmet. Fan vad jag dricker nuförtiden? Eller inte speciellt ofta jämfört med andra kanske, men nu har jag druckit två/tre helger i rad och sen idag. Innan det drack jag inte överhuvudtaget. Vem bryr sig? Inte jag iallafall. Jag mår bra och jag bantar. Försöker iallafall. Äter bara frukost (för att inte hetsäta senare) och en macka på kvällen så att jag lyckas somna. 

Av Sophie - 5 oktober 2009 21:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sophie - 4 oktober 2009 12:11

Idag ska jag hem och sminka min mamma. Hon ska på någon fest och innan det ska hon köpa smink på Make Up Store eftersom jag har tryckt in i hennes hjärna att deras smink är super. Så jag ska sminka henne och hon ska se vad det är hon behöver köpa. Jag ska även träffa min älskade katt.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards