Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Sophie - 30 augusti 2011 23:34

Då har jag gjort min första morotspuré. Jag tog fyra stora morötter (ca 500-600 gram) och skalade. Sen delade jag dem i ganska små bitar och kokade i så mycket vatten så att de precis täcktes. Sen glömde jag bort att morötterna stod och kokade. Sen kom jag på det och tittade, då var de klara och perfekt mjuka. Sen tog jag min ganska så nyinköpta stavmixer från OBH Nordica och mixade dem. Galet lätt! Delade upp i två portioner i varje burk och frös ner alla burkar utom en. Så, nu vet ni hur jävla lätt det är att göra egen puré så lägg av med att köpa. Om sex småburkar låter lite så gör mer. Jag gjorde så lite för att jag inte visste om barnen kommer tycka om morot. 


 

Av Sophie - 30 augusti 2011 23:12

Idag har pojkarna inte varit som de brukar. De har nämligen börjat ta varandras leksaker och nappar! Om Samuel leker med en skallra och Joel sitter i en stol bredvid, då böjer sig Joel fram och försöker ta skallran ifrån Samuel. Det brukar självklart inte lyckas på grund av deras dåliga mototik. Men det är fruktansvärt roligt att titta på dem. Samuel som leker och inte ser hur mycket Joel försöker få tag i leksaken. Eller tvärt om såklart. 

 

 

Av Sophie - 30 augusti 2011 20:44

Idag har jag och pappa varit med pojkarna i en grannhåla och hälsat på killarnas gammel-gammelfarmor och gammel-gammelfarfar. Det ni! De är 84 år båda två, bnor i hus och tycker om att baka, plantera i sin välskötta trädgård och att gosa med mina barn. Ganska grymt!

Ikväll har båda ätit varsin deciliter havregröt med mangopuré. Till och med Joel tyckte om det, han brukar aldrig vilja äta annat än ersättning. Just nu står en gryta med 600 gram morötter och kokar, det ska bli puré. Har köpt massa små burkar på ikea som ska frysas ner sen. 

Av Sophie - 30 augusti 2011 12:42

Senaste dagarna har jag varit konstant trött. Nu är jag det igen. Bara gäspar och orkar inte göra någonting. Skitjobbigt när man är ensam med två barn som tycker om att gnälla. 


 

Av Sophie - 30 augusti 2011 00:46

I januari hade jag 128 unika besökare. Den här månaden har jag hittills haft 1127 unika besökare. Jag förstår inte varför? Det är ju kul hur som helst.


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards