Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Sophie - 1 augusti 2011 23:46

Blir att amma Samuel nu. För nöjes skull. För att det känns om att det finns lite mjölk ändå och för att det är bra att amma. Ligga hud mot hud med sin bebis, det är inte mycket som slår det.


 

Joel

Av Sophie - 1 augusti 2011 21:14

Joel och Samuel fick varsin sån här dräkt i namnpresent. Dräkten har antenner, vingar och små klor. Hur underbart?

Dessutom har den knappar mellan benen för blöjbyte och man kan ta av vingarna om man vill. Varför man nu skulle vilja det?


Här provar Joel sin. Tänkte ta en bild på båda med dräkterna på, men det lyckades jag såklart inte med. Får bli nästan gång.


     

Av Sophie - 1 augusti 2011 13:11

Nu blir jag fan trött på allt som folk håller på och snackar om. Det påstås att jag knarkar. Att jag mår dåligt. Att jag har satt pappan till barnen i kläm. Men herregud? Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi få för mig att knarka nu, av flera anledningar. Dels har jag barn, det är den självklara biten i det hela, men dessutom har jag lyckats ta mig ut ur skiten en gång och tänker inte kämpa så hårt en gång till. För jag skulle inte klara det. Jag har inte tagit en drog sen oktober 2009. Det är jag stolt över.

Att jag mår dåligt är en myt. Jag mår så bra som jag aldrig tidigare har gjort. Faktiskt! Men alla människor mår ju dåligt ibland, inte sant? Just nu är det nog för att alla som lever i ett problemfritt liv och alltid har gjort det inte förstår. Ni kan helt enkelt inte förstå. Men ändå ska man lägga sig i. Kommentera minsta fel jag gör. Säga till mig att jag är en dålig mamma för att jag valde det självklara alternativet före abort. Berätta att till och med den icke existerande pappan är bättre än jag. Han hamnar i kläm på grund av det jag gör. Fast nej, han gör ju inte det, inte på grund av mig i alla fall. Han har ju själv satt in sig i situationen. Man ligger inte med någon utan skydd, flera gånger, om man inte vill ha barn. Man använder inte abort som preventivmedel. Det är oacceptabelt. Det är ett sjukt beteende. 

Ursäkta att allt jag skriver inte riktigt hänger ihop. Du behöver inte hålla med. Men om du är en av dem som försvarar barnens pappa i det här sammanhanget behöver du inte skriva till mig. Man kan omöjligt vinna något på att avstå från att träffa sina egna barn. Betala för att slippa sina barn. Hör ni hur det låter? Eller något som är ännu sjukare - tro att jag tjänar pengar på att bli mamma. Herre jävla gud. Jag har idag en riktigt dålig ekonomi på grund av alla utgifter man får av att ha barn. Nu tänker jag inte ödsla mer tid på sånt här skitsnack. Ni kan fortsätta diskusioner hurvida jag är en dålig mamma eller ej. Vilka droger jag använder idag. Sålänge är jag upptagen med att ta hand om mina fina barn.

Av Sophie - 1 augusti 2011 07:16

Nu har jag beställt en sån ändå. Bara en, eftersom de är ganska dyra och jag vet ju inte hur mycket killarna kommer gilla den. Det blev en gul med lekbord till, för pengarna jag fick på namnfesten. Resten av pengarna sätter jag in på deras sparkonton. 


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards