Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Sophie - 5 augusti 2009 19:01

Du kan väl sakna mig ibland
du kan väl stirra upp mot stjärnorna
så att vi har nåt gemensamt



Idag har jag suttit vid datorn hela dagen, bortsett från en timme på stan med personalen och femton minuters städande. Jag har det roligaste livet av alla. Nu vet jag inte vad jag ska skriva heller, har ju redan skrivit att jag hatar stället några gånger för mycket känns det som.

Igårkväll låg jag och lipade för en liten skitgrej, plötsligt VISSTE jag att jag inte skulle få uppleva min nittonårsdag. Att jag kommer dö någon gång inom loppet av två år. Jag har den känslan fortfarande. Haha, snacka galet? Hm, vad måste jag göra innan jag dör? Eller vad? HAHA.

Av Sophie - 5 augusti 2009 17:44

 

-Kan jag få en korv med bröd ?
-Ska det vara MED bröd ?
-Nej tack...
-Ingen senap heller ?
-Jo...på brödet
-Ska jag sockra på korven ?
-Nej...ni tycker i alla fall inte om det
-Åh jo, det gör jag visst det..
-Tack....inte så mycket korv
-Ni kanske inte tycker om korv ?
-Jag vet inte...
-Kan ni lägga på lite mer senap ?
-Inte nu....men kom tillbaka om en timme
-Jag undrar....varför är senapen blå ?
-Jaa....det är för att jag har mina solglasögon på mig...
-Är korven varm ?
-Jaa...inte är den varm inte...
-Men det är så att....jag tycker inte om varm korv
-Ja....då kan jag lägga senapen i handen
-Ja
-Men säg mig....varför är senapen svart ?
-Ja....ja det är den på hösten
-Men brödet.....brödet är ju gult som vanligt
-Ni skulle ju inte ha något bröd
-Nej inte till korven men....till brödet!
-Ska ni ha senap, till senapen ?
-Jag vet inte om jag har lust...
-Vad kostar korven ?
-Jag vet inte...
-Men...har ni inte köpt korv förut ?
-Det känner jag inte till..
-Varför håller ni så hårt i korven ?
-Den kan spricka då !
-Men....ni kletar ju ner er ?
-Ja ?
-Ja, fast.....då kan ni ju sälja korven förstås..
-Nej....jag ska ta den med hem
-Äter ni inte korv hemma ?
-Jovisst....tack så mycket då
-Men vänta...ska ni inte ta korven med er ?
-Nej tack....jag ska inte ha nån korv ?!
-Ska det vara MED bröd ?
-Ja tack men...ingen senap
-Senap måste ni ha...
-Men....jag tycker om senap !
-Ja...då vill jag inte ha nån korv alls
-Men..ni har ju betalt för den
-Ja...det gör detsamma....
-Jaha..
-Jag köper någonting annat för pengarna i stället
-Mmm, ja....ni gör som ni vill
-Tack så mycket då
-Tack...








Dra

Av Sophie - 5 augusti 2009 10:24

Kommentar: "Snälla.. sluta med drogerna de hjälper dig inte, de känns säkert som de men det gör de inte. för en gångs skull lägg av med dem helt? Innan det blir ALLT för sent? SNÄLLA... / du vet vilka vi är, så nära som vi står dig."


Kommentaren : Nej, jag vet inte vem som skrev den kommentaren, och vem eller vilka det nu är så kan man dra åt HELVETE när man skriver sådär. Det är mitt liv, inte ditt!


Jag hatar det här nya stället. Alla är övertrevliga, alla behandlar oss som vanliga människor. Det låg lite blod i badrummet igår på morgonen. Det var inte mitt, men direkt frågar de mig och det har hänt något, när jag svarar att det har inte hänt något så visar de mig blodet. Jag måste bort härifrån, det är nästan som att bo hemma - ett rent helvete.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards