Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Folk

Av Sophie - 1 augusti 2011 13:11

Nu blir jag fan trött på allt som folk håller på och snackar om. Det påstås att jag knarkar. Att jag mår dåligt. Att jag har satt pappan till barnen i kläm. Men herregud? Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi få för mig att knarka nu, av flera anledningar. Dels har jag barn, det är den självklara biten i det hela, men dessutom har jag lyckats ta mig ut ur skiten en gång och tänker inte kämpa så hårt en gång till. För jag skulle inte klara det. Jag har inte tagit en drog sen oktober 2009. Det är jag stolt över.

Att jag mår dåligt är en myt. Jag mår så bra som jag aldrig tidigare har gjort. Faktiskt! Men alla människor mår ju dåligt ibland, inte sant? Just nu är det nog för att alla som lever i ett problemfritt liv och alltid har gjort det inte förstår. Ni kan helt enkelt inte förstå. Men ändå ska man lägga sig i. Kommentera minsta fel jag gör. Säga till mig att jag är en dålig mamma för att jag valde det självklara alternativet före abort. Berätta att till och med den icke existerande pappan är bättre än jag. Han hamnar i kläm på grund av det jag gör. Fast nej, han gör ju inte det, inte på grund av mig i alla fall. Han har ju själv satt in sig i situationen. Man ligger inte med någon utan skydd, flera gånger, om man inte vill ha barn. Man använder inte abort som preventivmedel. Det är oacceptabelt. Det är ett sjukt beteende. 

Ursäkta att allt jag skriver inte riktigt hänger ihop. Du behöver inte hålla med. Men om du är en av dem som försvarar barnens pappa i det här sammanhanget behöver du inte skriva till mig. Man kan omöjligt vinna något på att avstå från att träffa sina egna barn. Betala för att slippa sina barn. Hör ni hur det låter? Eller något som är ännu sjukare - tro att jag tjänar pengar på att bli mamma. Herre jävla gud. Jag har idag en riktigt dålig ekonomi på grund av alla utgifter man får av att ha barn. Nu tänker jag inte ödsla mer tid på sånt här skitsnack. Ni kan fortsätta diskusioner hurvida jag är en dålig mamma eller ej. Vilka droger jag använder idag. Sålänge är jag upptagen med att ta hand om mina fina barn.

 
 
Ingen bild

Sarah

1 augusti 2011 14:10

Heja Sophie! Du gör ett bra jobb med dina små fina, det är huvudsaken. Människor kommer alltid att ha åsikter, låt dom ha det, men lyssna inte, dom som står dig närmast och du själv vet ju faktiskt hur det egentligen är. Jävla svin den där snubben verkar vara, skulle inte ge honom titeln pappa ens här, den är något man förtjänar(den biologiska faktorn är inte nån jävla big deal egentligen, tro mig..) Take care!

Sophie

1 augusti 2011 18:51

Håller med dig! Dock borde man ta sitt ansvar som biologisk pappa, de flesta gör det till slut och jag trodde inte att han skulle vara så fruktansvärt naiv som han är. Tack!

 
Ingen bild

Samantha

1 augusti 2011 16:11

Sophie! jag håller helt med dig! ni som säger att hon inte är en bra mamma, ta er någonstans! för jag VET att Sophie är den bästa mamman pojkarna någonsin kunde fått. OCH så säger jag precis som sophie gör: MAN ANVÄNDER INTE ABORT SOM PREVENTIVMEDEL! stå på dig sophie jag stöttar dig! / samantha

Sophie

1 augusti 2011 18:52

Tack :)

 
Micaela

Micaela

1 augusti 2011 16:16

Du är stark, stå på dig är det bästa du kan göra!

http://www.nattstad.se/mikkapikkah

 
Isabel

Isabel

1 augusti 2011 17:09

Det var riktigt bra skrivet! Nej, den som inte varit i skiten vet inte hur det är och hur mycket styrka som behövs för att ta sig ur skiten. Jag har inte knarkat men däremot har jag varit deprimerad i omgångar vilket inte heller varit speciellt lätt att ta sig ur så jag har förståelse för hur du har mått och haft det. Jag hoppas att du och pojkarna kommer att få leva "lyckliga i alla era dagar" :)

http://isabeltrank.blogg.se

Sophie

1 augusti 2011 18:55

Visst är det svårt att vara perfekt varje gång. Dock är det ju du som har sagt att jag sätter pappan i kläm. Det är du som skriver att jag behöver professionell hjälp och att jag uppenbarligen mår dåligt. Vilket jag absolut inte gör..

 
Ingen bild

Jocke

1 augusti 2011 18:16

Myacket bra skrivit jag stöder dig till hundra procent

 
Ingen bild

chibi

1 augusti 2011 20:25

Håller med dig fullständigt! Och jag stöttar dig till 110 % för jag VET att Samuel och Joel har det så bra de bara kan och att du ALLTID sätter dem FÖRST. Folk som skriver är bara patetiska, speciellt eftersom de antingen inte känner dig eller aldrig har sett dig med dina underbara små pojkar. Och som det har skrivits tidigare är det bara att ignorera dem människorna som bara tycker det e kul att trakassera och hålla på för att dem själva uppenbarligen är missnöjda med sina egna liv. Finns alltid :) <3

Sophie

1 augusti 2011 21:09

Ja, folk är sjuka! Ses i helgen på stan? :)

 
Magda

Magda

1 augusti 2011 20:51

De som har skrivit/sagt såhär har ju ingen aning om hur svårt det kan vara ibland att vara förälder. Alla upp och nedgångar man helt naturligt har, alla tvivel man känner.. Men alla föräldrar känner ju så! Beroende på vilken historia man har blir det olika svårt och beroende på hur mkt "pappan" ställer upp -.- Så jag tycker inte folk har någon rätt att klaga på en kärleksfull och ansvarsfull mor bara för att pappan inte vill vara detsamma!

Killar fattar dessutom inte hur det känns att vara gravid o ha nån som försöker tvinga en till abort hela tiden.. O hur det känns i hela kroppen när läkarna berättar att det kommer komma ut ett foster som syns i en jävla massa blod, ett foster som man nyss såg på skärmen med hjärtslag!! Ingen i sitt rätta sinne kan ju tycka att man inte ska ha rätt spara sig själv den upplevelsen..

http://nertus.blogg.se

Sophie

1 augusti 2011 21:09

Precis. Jag har inget att tillägga.

 
Ingen bild

Isabel

1 augusti 2011 21:23

Hej, du har missuppfattat en hel del Sophie. Jag har skrivit att du satt Simon i kläm. På sätt och vis har du det, men inte med mening. Han har ingen kontakt med sina föräldrar idag för de har valt att ha kontakt med Samuel och Joel. PÅ SÅ SÄTT TYCKER JAG HAN SITTER I KLÄM! Förstår du vad jag menar?

Och eftersom att du skriver som du gjorde i ditt inlägg som var lösenordsskyddat så låter det ju som att du fortfarande behöver hjälp och stöd och det menade jag inget illa med för det kan vi alla behöva ibland.

Jag tycker det är svårt att sitta mellan dig och Simon för ni har "rätt" och "fel" bägge två. Det är en jobbig situation för oss som är familj med Simon att både tycka att hans val är "rätt" och "fel" på samma gång.

Jag har inget emot dig, ditt val och dina barn. Det trodde jag du hade förstått i och med att du fått kläder, lekmatta och en massa annat av mig.

Du har missuppfattat det jag skrivit, menade verkligen inget illa.

Sophie

1 augusti 2011 21:34

Jag är inte arg på dig. Det menar jag inte. Men jag kan inte förstå över huvud taget hur du menar att jag har fått Simon att sluta ha kontakt med sina föräldrar. Det där är helt och hållet hans beslut. Jag ser inte att han gör något rätt alls.
Jag mår inte dåligt längre, det trodde jag framgick ganska tydligt i både det lösenords-skyddade inlägget och alla mina andra texter..

 
Ingen bild

chibi

1 augusti 2011 21:43

Ja Sophie Absolut! :D Kommer vara i stan båda dagarna nu =) Ska sluta tidigare på fredag till och med =) Bara att skriva när o var :D :D <3

Sophie

1 augusti 2011 21:47

Skickar sms då :D ska du på bullet?

 
Ingen bild

chibi

1 augusti 2011 21:59

Vilken tid är dem ? o vilken dag ? :D Kunde vara kul o se dem :D Gör de :D

Sophie

1 augusti 2011 23:30

Lördag ganska sent. 23 nånting tror jag. Om jag hittar nån att gå med kanske pappa är barnvakt nämligen. :)

 
Ingen bild

chibi

2 augusti 2011 09:18

Jag vill gå :D

 
Isabel

Isabel

2 augusti 2011 12:42

Nej, i det lösenordsskyddade inlägget så verkar det som att du fortfarande mår dåligt men om du mår bra så är det ju JÄTTEBRA!! :) Och det där med dig och Simon.. det är bara jobbigt.. tycker jag.. och jag hoppas att det löser sig... på något sätt. Vill inte lägga mig i för det är inte min business.

http://isabeltrank.blogg.se

Sophie

2 augusti 2011 14:16

Tror inte att det löser sig, dock hoppas jag att det blir betydligt bättre än vad det är nu. Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards